آفتاب
یک مسئول افغان در گفتگو بامهر تشریح کرد؛

دلایل طولانی شدن روند تشکیل کابینه و افزایش نگرانیها در افغانستان

دلایل طولانی شدن روند تشکیل کابینه و افزایش نگرانیها در افغانستان

مشاور ارشد امور فرهنگی ریاست اجرایی افغانستان در گفتگو با مهر گفت: امیدوار هستیم نمایندگان پارلمان قبل از پایان تعطیلات کار خودشان را آغاز کنند، زیرا در شرایط حساسی قرار گرفته ایم.

به گزارش خبرنگار مهر در کابل، طولانی شدن روند تشکیل کابینه افغانستان، نگرانی های زیادی را میان مردم و نخبگان سیاسی این کشور به وجود آورده است. پارلمان افغانستان هنوز در تعطیلات به سر می برد و اداره وزارتخانه ها با سرپرست، روند رسیدگی به مسائل این کشور را کند کرده است.

فاضل سانچارکی مشاور ارشد امور فرهنگی ریاست اجرایی افغانستان در گفتگو با مهر گفت: به محض آغاز به کار پارلمان وزرای پیشنهادی معرفی خواهند شد؛ البته امیدوار هستیم نمایندگان پارلمان قبل از پایان مرخصی زمستانی کار خودشان را آغاز کنند، زیرا در زمان و شرایط حساسی قرار گرفته ایم.

وی افزود: توافق کامل میان اشرف غنی و دکتر عبدالله برای معرفی باقی وزرا صورت گرفته است و از این جهت اختلاف نظری میان اعضای دولت وجود ندارد.

سانچارکی گفت: با توجه به اینکه هم رئیس اجرایی و هم جناب رئیس جمهور سفرهای مختلفی در روزهای اخیر داشته اند، دستوری به پارلمان مبنی بر تشکیل فوری مجلس نرسیده است اما به زودی در این مورد تصمیم گیری خواهد شد.

اما یکی از مسائل مهم این روزهای افغانستان، اصلاح نظام انتخاباتی این کشور است که بحث های زیادی را میان نخبگان سیاسی این کشور در پی داشته است. اصلاح نظام انتخاباتی کاملا قطعی است؛ در آغاز کمسیونی به فرمان رئیس جمهور تشکیل می شود که این کمdسیون راهکارهای اصلاح نظام انتخاباتی را، هم در عرصه قوانین و هم در عرصه نهاد های برگزار کننده انتخابات ارائه خواهد کرد. این کمdسیون به زودی تشکیل خواهد شد و مسائل مقدماتی آن فراهم شده است.

کد N725251

وبگردی