آفتاب
فوربس گزارش داد:

مخالفت چین با سامانه موشکی کره جنوبی/ دلایل استقرار سامانه تاد

مخالفت چین با سامانه موشکی کره جنوبی/ دلایل استقرار سامانه تاد

یک مجله غربی با اشاره به مخالفت چین با سامانه دفاع موشکی کره جنوبی به دلایل استقرار سامانه «تاد» پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجله فوربس در گزارشی تحت عنوان «تهدید موشکی کره شمالی و مخالفت چین با سامانه دفاع موشکی کره جنوبی» نوشت پیونگ یانگ همچنان به گسترش قابلیت های موشکی خود ادامه می دهد و آزمایش موشک ضد کشتی جدید کره شمالی در روز هشتم فوریه چهار روز پس از مطالبه پکن از سئول برای خودداری از انجام اقدامات تحریک آمیز و تقویت قابلیت های دفاع موشکی انجام می شود.

این مجله غربی در ادامه می نویسد پکن باید زمان بیشتری را صرف مقابله با جاه طلبی های هسته ای کره شمالی به جای ارائه مشاوره در زمینه مسائل نظامی کره جنوبی کند.

در همین رابطه وزارت دفاع ملی کره جنوبی اعلام می کند که کره شمالی 19 آزمایش موشکی جداگانه را به همراه بیش از 111 پرتابه در سال 2014 انجام داده است که این رقم حکایت از افزایش قابل توجه آزمایش های موشکی پیونگ یانگ در سال 2013 است.

به نوشته فوربس، آزمایش موشکی 2015 کره شمالی از هفتم فوریه آغاز شده است و افزایش فرکانس آزمایش های کره شمالی نشان می دهد که پیونگ یانگ این آزمایش ها را در اعتراض به رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی و با هدف نشان دادن افزایش ظرفیت خود به تهدیدهای کره جنوبی انجام می دهد.

این رسانه غربی در ادامه با اشاره به افزایش تهدیدهای کره شمالی و تمایل کره جنوبی برای افزایش قابلیت های دفاع موشکی خود از طریق توسعه یک سیستم دفاع موشکی در شبه جزیره کره می نویسد که استقرار سامانه موشکی ضد بالستیک «تاد» در کره جنوبی با هدف مقابله با حمله غیر متعارف قریب الوقوع پیونگ یانگ انجام می شود.

تاد سامانه موشکی ضد بالستیک است که توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شده‌ است. موشک این سامانه کلاهک حمل نمی‌ کند بلکه با انرژی جنبشی خود، موشک دشمن را نابود می‌ کند. برد رادار آن هزار کیلومتر، برد عملیاتی موشک ۲۰۰ کیلومتر، سقف پرواز آن ۱۵۰ کیلومتر و سرعت آن ۱۰ هزار و ۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

فوربس در پایان این مقاله می نویسد تلاش چین برای وادار کردن کره جنوبی به توقف اقدامات خود احتمالا تنها منجر به حمایت مردم کره جنوبی از ائتلاف سئول-واشنگتن و افزایش نقش چین در آینده شبه جزیره کره می شود.

کد N725188

وبگردی