آفتاب
لاهوتی در گفتگو با مهر:

امضای طرح تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه کلید خورد

امضای طرح تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه کلید خورد

عضو فراکسیون محیط زیست در مجلس شورای اسلامی از آغاز جمع آوری امضا برای طرح تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه توسط نمایندگان خبر داد.

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پیگیری تعدادی از نمایندگان مجلس برای تبدیل سازمان حفاظت از محیط زیست به وزارتخانه گفت: این مسئله از گذشته مطرح بوده و از فردا که جلسه علنی مجلس آغاز خواهد شد امضای این طرح توسط نمایندگان انجام می شود.

وی در ادامه افزود: مسئولان این سازمان پاسخگوی مشکلات مربوط به حوزه خود نیستند بنابراین باید اقدامی کرد تا بتوان مدیران این سازمان را پاسخگو کرد.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام نمایندگان برخلاف برنامه توسعه پنجم است یا خیر اظهار داشت: این اقدام برخلاف برنامه پنجم توسعه نیست و بدنه دولت افزایش پیدا نمی کند چنانچه نمایندگان در گذشته با تبدیل کردن سازمان تربیت بدنی به وزارتخانه این کار را عملی کردند.

لاهوتی با اشاره به مشکلات آلودگی هوای تهران و سایر کلانشهرها و همچنین آلودگی بیش از اندازه ریزگردها در استان های جنوبی خاطرنشان کرد: متاسفانه با توجه به سازوکارهایی که وجود دارد نمی توانیم از مسئولان مستقیم برای انجام نشدن اقدامات لازم به منظور رفع این نواقص سوال کنیم بنابراین انجام این طرح می تواند اقدام مناسبی در راستای پاسخگو کردن سازمان محیط زیست باشد.

 

 

 

کد N725180

وبگردی