آفتاب

ابراز خوشبینی سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد حل بحران اوکراین

ابراز خوشبینی سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد حل بحران اوکراین

فرستاده ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین گفت: تا حدی خوشبین هستم که توافق جدید به دست آمده در مینسک به حل بحران اوکراین کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، "هایدی تاگیاوینی"، فرستاده ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین در مصاحبه‌ای گفت: من تا حدی خوشبین هستم که این توافق جدید برای صلح به عادی‌سازی گام به گام اوضاع در شرق اوکراین منجر شود.

این دیپلمات سوئدی از سند امضا شده در مینسک در روز پنجشنبه استقبال و تاکید کرد که این یک بسته کامل از اقدامات برای تحقق شروط پروتکل امضا شده سپتامبر 2014 مینسک میان دو طرف درگیر در اوکراین است.

وی افزود: مذاکرات در مینسک بسیار طولانی و متفاوت بود و طرفین حاضر در این مذاکرات خواستار صبر و شکیبایی شدند. رهبران روسیه، آلمان، فرانسه و اوکراین با یکدیگر صحبت کرده و به حداکثر دست یافتند.

این مذاکره‌کننده سازمان امنیت و همکاری اروپا همچنین گفت: این بازه زمانی از پایان مذاکرات تا آغاز آتش‌بس در روز یکشنبه یک برهه بسیار سخت است. البته هنوز کارهای بسیار زیادی برای از میان بردن این درگیری باقی مانده است. گام بعدی مذاکرات سیاسی برای یافتن تصمیماتی از هم‌زیستی در شرق اوکراین است.

در نتیجه این مذاکرات 16 ساعته در مینسک، تمامی تسلیحات باید از نواحی درگیر خارج شده و اقداماتی برای سازش بلندمدت سیاسی در بحران اوکراین صورت گیرد.

انتهای پیام

کد N725104

وبگردی