آفتاب

تایید داروی جدید برای درمان سرطان پیشرفته تیروئید

تایید داروی جدید برای درمان سرطان پیشرفته تیروئید

سازمان غذا و داروی آمریکا از تایید داروی جدیدی برای درمان سرطان پیشرونده تیروئید خبر داد.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نتایج به دست آمده از بررسی‌های آزمایشگاهی حاکی از آن است که مصرف داروی خوراکی «لنویما» امکان پیشرفت سرطان تیروئید را نسبت به دارو‌نماها تقریبا پنج برابر به تاخیر می‌اندازد.

طبق اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا، داروی «لنویما» با جلوگیری از رشد رگ‌های خونی جدید که به پیشرفت سرطان کمک می‌کنند به مقابله با این بیماری می‌پردازد. در بررسی‌های آزمایشگاهی مشاهده شد پیشرفت این بیماری در بیمارانی که با کمک این دارو روند درمان را طی کردند نسبت به بیمارانی که با دارونما تحت درمان قرار گرفتند 18 ماه به تاخیر افتاده‌ است.

دکتر «استیون شرمان»، متخصص ارشد این مطالعه از دانشگاه تگزاس گفت: پیش از این ید رادیواکتیو تنها شیوه درمانی قابل دسترس برای بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته تیروئید بوده‌ اما این روش درمانی در نیمی از مبتلایان به این بیماری جواب نمی‌دهد. علاوه بر این، مشاهده می‌شود با گذشت زمان بدن بیمار در برابر ید رادیواکتیو مقاوم می‌شود.

طبق اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا مصرف داروی «لنویما» با عوارض جانبی جدی همچون نارسایی قلبی، تشکیل لخته خونی، آسیب دیدگی کبد و کلیه، سردرد و تشنج همراه است.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث‌دی نیوز، سرطان تیروئید معمولا در سنین جوانی قابل تشخیص است و نزدیک به دو سوم موارد ابتلا به این بیماری در افراد کمتر از 55 سال مشاهده می‌شود.

انتهای پیام

کد N724959

وبگردی