آفتاب
تصاویر سخن می‌گویند؛

چهارمین سالگرد انقلاب مظلوم مردم بحرین

چهارمین سالگرد انقلاب مظلوم مردم بحرین

گروه بین الملل: انقلاب بحرین امروز 14فوریه وارد چهارمین سالگرد خود شد، انقلابی مظلومانه و مسالمت آمیز که از وجوه متعدد بین تحولات جهان عرب طی سالهای اخیر حتی ازنگاه تحلیلگران غربی منحصر به فرد است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، اعتراضات مردم بحرین علیه سیاستهای سرکوبگرانه و تبعیض آمیز رژیم آل خلیفه برای تحقق فضای سیاسی آزاد و برقراری عدالت و مساوات با وجود سیاستهای خشونت آمیز این رژیم و کمک گرفتن از نظامیان کشورهای همسایه اش نظیر عربستان سعودی، همچنان ادامه دارد.  این در شرایطی است که طی سالهای اخیر در جهان عرب شاهد بروز و ظهور انقلابهای کوتاه مدت و بعضا بی نتیجه بوده ایم اما اعتراضات و جنبش مردمی بحرین طی این چهار سال لحظه ای از حرکت و خروش باز ناایستاده است، که این مسئله در جهان عرب پدیده ای کم سابقه و منحصر به فرد محسوب می شود.

«محمدحسنین هیکل» تحلیلگر برجسته مصری: انقلاب بحرین مظلوم است... جهان عرب با انقلاب بحرین با عدم انصاف و عدالت برخورد می کند، چون مردم بحرین از یک قشر خاص هستند.

ساندی تایمز: بحرین که زمانی به عنوان بهشت آمال لیبرالها در منطقه خلیج فارس محسوب می شد، حالا برای خیلی‌ها به مکانی برای ترس و سرکوب تبدیل شده است.

«کاترین کالاگر» فعال اروپایی: دهها بحرینی در زندان به سر می برند، تنها به علت اینکه در تظاهرات مسالمت آمیز برای تحقق اصلاحات مشارکت کرده اند... مدافعان حقوق بشر به هدف اصلی نظام بحرین تبدیل شده اند، این فعالان حقوق بشر به علت آنچه نقض قانون خوانده می شود به زندان می افتند. این روزها  فعالیت در زمینه حقوق بشر در بحرین، بهترین و تضمینی ترین راه  برای رسیدن به زندان است.

 

آسوشیتدپرس: تظاهرات بزرگی که در روز نهم مارس گذشته برگزار شد، پاسخی به رژیم حاکم در بحرین بود که تظاهرات مردم این کشور را به اقلیتی ناچیز نسبت داده بود. این تظاهرات تاکیدی بر مخالفت مردم با نظام حاکم بود.

گزارش: محمدعلی تخت رونده

کد N724942

وبگردی