آفتاب

تازه‌ترین اخبار از سقوط "البغدادی" به دست داعش

تازه‌ترین اخبار از سقوط "البغدادی" به دست داعش

در حالی که یک منبع امنیتی عنوان داشت که نیروهای عراقی توانستند به محاصره 500 خانواده از سوی داعش در یک مجتمع مسکونی در شهر البغدادی پایان دهند، گروه تروریستی داعش 50 تن از ساکنان ناحیه البغدادی را اعدام کرد. وزارت دفاع آمریکا نیز جزئیات حمله اعضای داعش به پایگاه نظامی عین الاسد در استان الانبار عراق را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه سومریه نیوز عراق، هشام الهاشمی، کارشناس امنیتی و پژوهشگر در امور گروه‌های مسلح اعلام کرد که گروه تروریستی داعش از بامداد پنج شنبه موج بازداشت‌ها و اعدام‌ها را در ناحیه البغدادی به ویژه در مناطق الجواعنه و الجبه آغاز کرده و تاکنون حدود 50 تن را در نزدیکی پل ناحیه البغدادی اعدام و حدود 80 تن دیگر را بازداشت کرده است.

اعدام این 50 تن پس از آن صورت گرفت که این گروه بیش از 1500 خانواده مخالف این گروه را در مناطق متعددی در ناحیه البغدادی محاصره کرد.

هشام الهاشمی افزود: داعش به پایگاه نظامی و حیاتی عین الاسد پس از اشغال پلی در الجبه در منطقه الجواعنه و اشغال مسیر امدادرسانی‌ها به سمت شهرستان حدیثه نزدیک شده است.

همزمان ناصر الحدیثی از شیوخ عشایر البغدادی عنوان داشت: داعش تاکید کرده است هر کسی را که علیه این گروه سلاح در دست بگیرد، اعدام می‌کند. ظرف 9 ماه گذشته مردم ناحیه البغدادی علیه این گروه مقاومت کرده و داعش تنها پس از زمانی که مهمات و تجهیزات عشایر سنی پایان یافت توانست به این منطقه یورش ببرد.

آزادسازی 500 خانواده در البغدادی

در همین حال یک منبع امنیتی در فرماندهی عملیات الانبار عنوان داشت که نیروی عراقی با کمک عشایر توانسته‌اند به محاصره 500 خانواده که از سوی داعش در مجتمع مسکونی در منطقه جبه از توابع ناحیه البغدادی در غرب الرمادی محاصره شده بودند، پایان دهند.

این منبع خاطرنشان کرد که نیروهای ارتش توانستند پل وحید را در منطقه جبه مجددا تحت کنترل خود درآورند.

این منبع تصریح کرد که نیروهای نظامی به منطقه البغدادی و پایگاه عین الاسد رسیده‌اند.

در مقابل مجلس شیوخ عشایر صلاح الدین در مصاحبه با شبکه العربیه عنوان داشت که داعش 30 جوان از عشیره العبیر را در منطقه نظامی در نزدیکی پایگاه عین الاسد ربود.

جزئیات حمله داعش به پایگاه عین الاسد از زبان وزارت دفاع آمریکا

در همین حال وزارت دفاع آمریکا جزئیات حمله تروریست‌های داعش به این پایگاه نظامی در استان الانبار را فاش کرد. در این پایگاه 300 تن از نیروهای ارتش آمریکا مستقر هستند.

پنتاگون تاکید کرد که داعش منطقه البغدادی را که در مجاورت پایگاه هوایی عین الاسد قرار دارد تحت تصرف خود درآورده و بیش از 25 عضو داعش از جمله چندین عامل انتحاری در حمله به این پایگاه مشارکت داشتند.

همزمان جان کربی، سخنگوی پنتاگون در مصاحبه با خبرنگاران عنوان داشت: بیشتر افراد مهاجم که برخی از آنها یونیفرم نظامی عراقی به تن داشتند توسط نیروهای امنیتی عراقی که حراست از این پایگاه را برعهده داشتند، کشته شدند. افراد دیگر نیز خود را منفجر کردند.

کربی افزود: سربازان آمریکایی که مسئولیت آموزش نیروهای ارتش عراق را برعهده دارند در این حمله داعش مشارکت نکردند و دفاع از عین الاسد تنها محدود به ماموریت نیروهای عراقی است.

این در حالی است که استیو وارین، سخنگوی دیگر پنتاگون عنوان داشت که نیروهای آمریکایی برای کمک پهپادها و هلیکوپترهای آپاچی را فرستادند اما زمانی که این هلیکوپترها و پهپادها رسیدند درگیری‌ها پایان یافته بود.

وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد که حمله به پایگاه نظامی عین الاسد در استان الانبار توسط 25 عضو داعش صورت گرفت.

پیشتر مقامات عراقی اعلام کرده بودند که تعداد محدودی از اعضای داعش به این پایگاه حمله کردند اما با این حمله مقابله شد.

این درحالی است که تروریست‌های داعشی مدعی شدند که مناطقی را از ناحیه البغدادی تحت تصرف خود در آورده‌اند.

45 مشاور نظامی آمریکایی وارد عین الاسد شدند

در همین حال منابع امنیتی در مصاحبه با روزنامه الحیاه خاطرنشان کردند که 45 مشاور نظامی آمریکایی از کویت وارد پایگاه عین الاسد شدند. در همین حال یک منبع در فرماندهی عملیات الانبار خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی که در این پایگاه حضور داشتند توانستند هشت عامل انتحاری را که کمربندهای انفجاری به تن داشتند، به هلاکت برسانند.

این منبع خاطرنشان کرد که تروریست‌های داعش راکت‌ها و ده‌ها موشک کاتیوشا و گراد را به سمت این پایگاه شلیک کردند.

در همین حال یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا عنوان داشت که نیروهای ائتلاف در فاصله چند کیلومتری از محل این حمله حضور داشتند و در هیچ مرحله‌ای در آماج تهدیدهای مستقیم قرار نگرفتند.

انتهای پیام

کد N724809

وبگردی