آفتاب

"سعد حریری" به بیروت آمد

"سعد حریری" به بیروت آمد

ایرنا نوشت:

 « سعد الحریری» رییس حزب جریان المستقبل لبنان نیمه شب گذشته وارد بیروت شد تا در مراسم دهمین سالگرد ترور پدرش « رفیق الحریری» نخست وزیر اسبق لبنان شرکت کند.

 روزنامه لبنانی المستقبل نوشت که الحریری قرار است در این مراسم که عصر امروز (شنبه) در منطقه البیال پایتخت لبنان برگزار می شود، سخنرانی کند.

المستقبل افزود: سعدالحریری قبل از ورود به بیروت در ریاض پایتخت عربستان بوده است.

رییس حزب جریان المستقبل که حدود 4 سال است به بهانه ناامنی در لبنان کشورش را ترک کرده و در عربستان سعودی و فرانسه زندگی می کند، 17 مرداد ماه گذشته نیز یک بار دیگر به بیروت آمد.

وی بعداز یک اقامت کوتاه مدت، روز 22 مرداد ماه باردیگر لبنان را ترک کرد.

سعد الحریری نخست وزیر اسبق لبنان در سال 2011 به واشنگتن رفت و در جریان دیدار با « باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا به او اطلاع داده شد که دولتش سقوط کرده است.

به سعد الحریری گفته شد که بیشتر از یک سوم وزرای دولتش در اعتراض به عدم موافقت او با احاله پرونده شاهدان دروغین تحقیقات بین المللی در خصوص ترور پدرش « رفیق الحریری » به دستگاه قضائی لبنان استعفا کرده اند.

وی این بار درحالی به بیروت آمده است که پنج نشست گفت وگوی بین حزب الله و حزب جریان المستقبل دو رکن اصلی ساختار سیاسی لبنان برگزار شده و ناظران پیامدهای این گفت وگو به ویژه در زمینه فروکش کردن تنش های طایفه ای را مثبت ارزیابی کرده اند.

درهمین حال افکارعمومی لبنان سئوالات زیادی درباره عملیاتی نشدن دو وعده «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سابق عربستان سعودی برای تجهیز ارتش لبنان با هبه های سه و یک میلیارد دلاری دارند که انتظار می رود سعدالحریری درباره آن توضیح دهد.

عبدالله بن عبدالعزیز اخیرا درگذشت و اکنون سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی است.

26149

کد N724757

وبگردی