آفتاب
یک فعال دانشجویی:

نقد واقعی، منفعت جمعی را در بر می‌گیرد

نقد واقعی، منفعت جمعی را در بر می‌گیرد

مسئول روابط عمومی سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب، اظهار کرد: نقدکننده واقعی ممکن است مطلبی را بیان کند که حتی در کوتاه مدت به ضررش باشد. اما در بلندمدت می‌داند که نه تنها نفع خودش بلکه نفع اکثریت به ثمر می‌آید.

کیا طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: تخریب‌گر نقدی را بیان می‌کند که تنها به نفع خودش است. نقد خوب منفعت جمعی را در بر می‌گیرد. نقدکننده واقعی ممکن است مطلبی را بیان کند که حتی در کوتاه مدت به ضررش باشد. اما در بلندمدت می‌داند که نه تنها نفع خودش بلکه نفع اکثریت به ثمر می‌آید.

وی ادامه داد: رقابت‌های سیاسی در برخی از انتقادات سیاستمداران کاملاً مشخص است و تا زمانی که ادامه پیدا کند تخریب به حساب می‌آید. در مقابل آسیب‌هایی که تخریب به جامعه می‌زنند نقد مناسب، آثار مثبتی به بار می‌آورد. من به وجود سلایق مختلف در جامعه و کشمکش‌های مثبت این سلایق معتقد هستم و آن را به نفع مردم می‌دانم. اما دشمنی سیاسی با رقابت تفاوت دارد.

این فعال دانشجویی همچنین گفت: الان شاهد هستیم که برخی از نقدها برخلاف امنیت ملی،‌ وحدت ملی و مردم مطرح می‌شود. در علوم سیاسی مسامحه باید وجود داشته باشد. باید بتوانیم نظر دیگران را بشنویم و تاب بیاوریم این کار به نفع خودمان هم هست.

وی در پایان گفت: پذیرش نقد زیر سوال بردن عقاید و تفکرات سیاسی یک جناح و یک فرد نیست بلکه به معنای پذیرش نظر مردم است. هر جناحی که این کار را انجام دهد به ترمیم فضای سیاسی کشور کمک کرده است. رقابت سیاسی ضرورت یک جامعه است در حالی که تخریب‌ها باید تمام شود.

انتهای پیام

کد N724637

وبگردی