آفتاب
میركاظمی در جمع خبرنگاران:

بعید می‌دانم این آقایان در دولت بعدی نیز باشند

بعید می‌دانم این آقایان در دولت بعدی نیز باشند

دیپلماسی انرژی که این دولت در پیش گرفته است را نمی‌پسندم.

نماینده مردم تهران در مجلس پیش‌بینی كرد كه بعید است دولت فعلی برنده انتخابات ریاست جمهوری دوره بعد باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود میر کاظمی وزیر اسبق نفت در حاشیه مراسم ترحیم والده محمود احمدی نژاد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چندی پیش معاون اول رییس جمهور در یكی از سخنرانی‌هایش پرسیده که در دولت احمدی‌نژاد پول‌های نفت کجا رفته است؟ گفت: بعید می‌دانم که آقای جهانگیری چنین صحبتی کرده باشد علاوه براینکه هزینه یک بحثی است و پول های نفت کجا رفته است بحث دیگری است.

وی ادامه داد: امروز پروژه‌هایی در نفت افتتاح می‌شوند که در سال‌های گذشته شروع شده بودند مانند فاز 12 پارس جنوبی که 94 درصد در دولت قبل پیشرفت داشته و تحویل دولت شده است که باید 75 میلیون متر مکعب گاز تولید می‌کرد. تعجب امروز این است که چرا تاکنون افتتاح نشده است.

میرکاظمی گفت: آن 6 درصدی که از این پروژه باید خیلی سریع‌تر به اتمام می‌رسید یک سال و نیم طول کشیده است و پروژه‌های دیگر نیز امروز این چنین است.

نماینده مردم تهران افزود: در بخش‌های دیگر از جمله راه‌سازی، سدسازی ‌نیز سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده است که دولت اگر آنها را مناسب نمی‌دانست لیست آنها را اعلام می‌کرد و علاوه بر آن درصد پیشرفت آنها را در دولت قبلی نیز بیان می‌کرد.

وزیر اسبق نفت با طرح این پرسش كه آیا این درست است که دولتی اقدامات دولت قبلی را زیر سوال ببرد؟ اظهار كرد: ما باید منتظر باشیم این دولت تا آخر نیز کار خود را انجام دهد که بعید می‌دانم این آقایان در دولت بعدی نیز باشند.

میر کاظمی در پاسخ به سوالی درباره توطئه نفتی و عملکرد دولت در این راستا نیز گفت: دولت بسیار ضعیف عمل کرده است. عملکرد ایران مانند عملکرد عربستان بوده است. این سوالی بود که من از وزیر نفت پرسیدم زیرا دیپلماسی انرژی که این دولت در پیش گرفته است را نمی‌پسندم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: زمانی که روسیه اعلام کرد اگر اروپا به تحریم‌های خود ادامه دهد ما گاز آنها را قطع می‌کنیم بلافاصله آقای زنگنه مصاحبه کردند و گفتند ما آن را تامین خواهیم کرد.

میر کاظمی تصریح کرد: در زمان حمله داعش به بعضی از تاسیسات نفتی که قیمت نفت افزایش پیدا کرده بود جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد ما با افزایش تولید این موضوع را جبران می‌کنیم که مجددا این اظهار نظر آنها موجب کاهش قیمت نفت شد.

کد N724416

وبگردی