آفتاب

کشته شدن 120 تن در درگیری‌ نیروهای دولتی میانمار با شورشیان قبایل کوکانگ

کشته شدن 120 تن در درگیری‌ نیروهای دولتی میانمار با شورشیان قبایل کوکانگ

به گزارش رسانه دولتی میانمار، درگیری‌ها بین نیروهای دولتی و شورشیان کوکانگ در نزدیکی مرزهای این کشور با چین 120 کشته بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، طی چند روز گذشته بیش از 13 درگیری بین نیروهای دولتی و شورشیان کوکانگ در نزدیکی منطقه لاوکای میانمار رخ داده است. در همین حال گزارش شده که در این درگیری‌ها، نیروهای دولتی پنج بار اقدام به حمله هوایی کرده‌اند.

گفته می‌شود 73 تن از مجموع کشته شدگان این درگیری از شورشیان کوکانگ بوده‌اند. با این حال تعداد دقیق کشته‌شدگان این درگیری‌ها هنوز مشخص نیست. این درگیری‌ها تا حدی شدید بوده که دولت میانمار نسبت به احتمال فرار غیرنظامیان به چین به مقامات این کشور هشدار داده است.

در گزارش رسانه‌های میانمار درباره این درگیری‌ها آمده است: گروه شورشی کوکانگ طی روزهای اخیر با هدف اشغال منطقه لاوکای به مراکز پلیس این منطقه یورش برده‌اند. لاوکای مرکز منطقه خودمختار کوکانگ است و در نزدیکی مرز میانمار با چین قرار دارد.

به گفته اهالی این منطقه شورشیان با استفاده از راکت‌ها و سلاح‌های ضد‌هوایی حملات خود را آغاز کرده‌اند. این حملات در حالی صورت گرفتند که تین سین، رییس‌جمهوری میانمار از زمان رسیدن به قدرت در سال 2011 در تلاش بوده تا به توافق صلحی با شورشیان متعدد قبایل مختلف این کشور دست یابد.

انتهای پیام

کد N724337

وبگردی