آفتاب

شکست حمله داعش به شهر البغدادی و پایگاه هوایی عین الاسد در غرب عراق

شکست حمله داعش به شهر البغدادی و پایگاه هوایی عین الاسد در غرب عراق

نیروهای دولتی عراق اعلام کردند که با همکاری قبایل توانسته‌اند شهر البغدادی در استان الانبار را بازپس بگیرند. این خبر پس از آن منتشر شد که داعش روز گذشته اعلام کرده بود که کنترل البغدادی را به دست گرفته و در حال نزدیک شدن به پایگاه هوایی عین الاسد است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، صهیب الراوی، استاندار الانبار اعلام کرد که نیروهای دولتی، پلیس و قبایل عراق در حال حاضر کنترل کامل شهر البغدادی در غرب الانبار را به جز اطراف آن که هنوز تحت سیطره داعش است در دست دارند و تجهیزات نظامی فراوانی نیز به پایگاه هوایی عین الاسد جهت کمک به نیروهای دولتی ارسال شده است.

وی گفت: داعش اکنون دیگر خطری جدی علیه پایگاه عین الاسد نیست و حمله این گروه به عین الاسد ناکام مانده است. ده‌ها نظامی آمریکایی هم‌اکنون در پایگاه عین الاسد مستقر هستند و به آموزش نیروهای دولتی و عشایر الانبار مشغولند.

وی اذعان کرد که پایگاه مذکور، که استراتژیک‌ترین پایگاه نیروهای دولتی و عشایر در غرب عراق محسوب‌ می‌شود، هدف چندین موشک و گلوله خمپاره قرار گرفته است.

ائتلاف ضد داعش نیز اعلام کرد که حملاتی را در اطراف عین الاسد انجام داده و دست کم 11 عضو داعش را به هلاکت رسانده است. 8 عامل انتحاری داعش نیز پیش از اینکه خودروهای آنها وارد پایگاه بشود هدف قرار گرفته و کشته شدند.

افراد مسلح داعش روز پنجشنبه از دو طرف به شهر البغدادی حمله کردند و پس از آن پایگاه عین‌الاسد را هدف قرار دادند.

انتهای پیام

کد N724214

وبگردی