آفتاب

مشارکت هزاران تن در مراسم تشییع پیکر دانشجویان مسلمان در آمریکا

مشارکت هزاران تن در مراسم تشییع پیکر دانشجویان مسلمان در آمریکا

به دنبال کشته شدن سه دانشجوی مسلمان در آمریکا در اقدامی که گفته می‌شود با انگیزه‌های مذهبی صورت گرفته، هزاران تن در مراسم تشییع جنازه این دانشجویان شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، جمعیت زیادی که بیشتر آنها را مسلمانان تشکیل می‌دادند در این مراسم شرکت داشتند. بسیاری از شرکت کنندگان در مراسم تشییع سه دانشجوی مذکور از دیگر شهر‌های آمریکا به محل دفن قربانیان آمده بودند.

محمد ابو صالحه، پدر یسر 21 ساله و رزان 19 ساله در این مراسم از مقامات خواست تا درخصوص دلیل کشته شدن فرزندانش و اینکه آیا تعصب دینی انگیزه اصلی قتل آنها بوده، تحقیق کنند.

ضیاء برکات 23 ساله که در دانشگاه کارولینای شمالی دندانپزشکی می‌خواند به همراه همسرش یسر و خواهر زنش، رزان به ضرب گلوله در منزلشان در سه کیلومتری دانشگاه چیپل میل کشته شدند. پلیس کارولینا یک مرد آمریکایی را به اتهام قتل این دانشجویان بازداشت کرد.

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که اختلافی در خصوص پارکینگ خودرو میان این فرد با دانشجویان مذکور انگیزه قتل بوده اما تحقیقات درخصوص اینکه آیا تعصب دینی انگیزه اصلی قتل بوده با خیر همچنان ادامه دارد.

محمد ابوصالحه از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا خواست تا پلیس فدرال اف بی آی این مساله را بررسی کند.

این قتل نگرانی‌های مدافعان حقوق مسلمانان در آمریکا را که اعلام کرده‌اند شاهد افزایش تهدیدات علیه مسلمانان در هفته‌های اخیر بوده‌اند، دوچندان کرده است.

جامعه آمریکا که به گفته نوآم چامسکی، نظریه‌پرداز مشهور آمریکایی اصولاً جامعه‌ای نژادی است، همواره شاهد اقدامات خشونت‌آمیز علیه سیاهپوستان بوده است.

از سوی دیگر جمعی از دانشجویان حامی حماس با برگزاری تظاهرات در مقابل مقر سازمان ملل در غزه کشته شدن سه دانشجوی مسلمان در نزدیکی دانشگاه کارولینای شمالی آمریکا را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان از سازمان ملل و هیئت‌های حقوق بشر خواستند تا به مسئولیت خود در قبال این جنایت که با انگیزه‌های نژادی و مذهبی صورت می‌گیرد، عمل کنند.

انتهای پیام

کد N724151

وبگردی