آفتاب
احمد خاتمی در نمازجمعه تهران:

انتقاداز افراط وتفریط در تحلیل توافق هسته‌ای/کشور فروخته نشده است

انتقاداز افراط وتفریط در تحلیل توافق هسته‌ای/کشور فروخته نشده است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: عده‌ای می‌گویند مذاکره‌کنندگان کشور را فروخته‌اند، آنها فرزندان این ملت هستند و تا سایه ولایت بر سر ماست، کشور فروخته نشده، نمی‌شود و نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی در نماز جمعه این هفته با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات، گفت: 1+5 و آمریکا در پی عملیات فریب بودند؛ همان فریبی که بر سر فلسطینی‌ها آوردند و در توافق اسلو بر کلیات توافق کردند و تاکنون که بیش از 22 سال می‌گذرد، بر سر جزئیات به توافق نرسیدند.

وی ادامه داد: مساله اصلی بر سر جزئیات توافق هسته‌ای است، به همین دلیل رهبری فرمودند: «اگر توافقی صورت گیرد، باید در یک مرحله و دربرگیرنده کلیات و جزئیات باشد. مفاد آن شفاف و واضح بوده و به گونه‌ای باشد که نتواند در فضاهای مختلف بهانه‌جویی کند.»

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: به همه جوانان و تحلیلگران که حق آنهاست از مسائل سیاسی مطلع شوند، سفارش می‌کنم در مساله هسته‌ای، جلوه اعتدال و دوری از افراط و تفریط را رعایت کنند.

خاتمی در تشریح مسائل افراط و تفریط، گفت: افراط به این معناست که عده‌ای توافق هسته‌ای را فتح الفتوح بدانند.

وی ادامه داد: تفریط نیز بدان معناست که کسانی بگویند مذاکره‌کنندگان رفته‌اند کشور را فروخته‌اند، مذاکره‌کنندگان فرزندان این ملت هستند. چند بار بگویند، ما مطیع ولایت هستیم و در چارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه‌هایمان را تنظیم می‌کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: تا سایه ولایت فقیه بر سر ماست، کشور فروخته نشده، نمی‌شود و نخواهد شد.

کد N724133

وبگردی