آفتاب

ادعای داعش مبنی‌بر بازداشت یک جاسوس اسرائیلی

ادعای داعش مبنی‌بر بازداشت یک جاسوس اسرائیلی

داعش اعلام کرد که یک اسرائیلی عرب را که به منظور جاسوسی برای موساد به این گروه پیوسته را دستگیر کرده است، با این حال این اظهارات هم از سوی مقامات اسرائیلی و هم از سوی خانواده این فرد رد شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در مصاحبه‌ای که در مجله اینترنتی داعش به نام «دابق» منتشر شده، متهم که محمد مسلم نام دارد و 19 ساله است، می‌گوید: برای گزارش دادن به مقامات اسرائیلی درباره محل نگهداری اسلحه توسط داعشی‌ها، پایگاه آنها و فلسطینیانی که در سوریه به داعش پیوسته‌اند، وارد این گروه تروریستی شده است. این در حالی است که خانواده مسلم ادعا می‌کنند فرزندشان ربوده شده است.

مسلم در ادامه گفت‌وگویش با این مجله گفته است، پس از اینکه فرماندهان داعش به فعالیت‌های او شک کرده‌اند هویت خود را لو داده و برای اطلاع دادن به پدرش با او در اسرائیل تماس گرفته است.

او در این باره اظهار گفت: به تمام کسانی که به عنوان جاسوس به داعش می‌پیوندند می‌گویم، گمان نکنید که باهوش و زیرک هستید و می‌توانید داعشی‌ها را فریب دهید. شما به هیچ‌وجه موفق نخواهید شد، از این کار خودداری کنید.

در همین حال پدر مسلم ضمن تکذیب جاسوس بودن فرزندش عنوان می‌کند، پسرش پس از سفر به ترکیه گم شده و طی تماسی تلفنی اظهار کرده او را ربوده و به سوریه برده‌اند اما می‌توان با پرداخت پول او را آزاد کرد.

به گفته پدر مسلم، او در تماس خود گفته است، این افراد با 200 یا 300 دلار او را آزاد می‌کنند. اما پیش از پرداخت پول، فردی با خانواده‌اش تماس می‌گیرد و به آنها اطلاع می‌دهد که پسرش توانسته از دست ربایندگان بگریزد اما این بار توسط داعشی‌ها ربوده شده است.

با این حال به گفته یکی از مقامات امنیتی اسرائیلی محمد مسلم در 24 اکتبر برای پیوستن به داعش در سوریه به ترکیه سفر کرده است. این مقام امنیتی ادعا می‌کند: محمد با تمایل خود و بدون اطلاع خانواده‌اش به این سفر رفت.

وی جاسوسی محمد برای اسرائیلی‌ها را تکذیب کرد. رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر اقدامات نظارتی خود را را بر فعالیت‌های داعش افزایش داده است.

با این حال محمد مسلم یک آتش‌نشان اسرائیلی بوده و به گفته دوستانش در شبکه‌های اجتماعی از گروه داعش و فعالیت‌های آن حمایت می‌کرده است. این در حالی است که تاکنون هیچ حساب کاربری‌ به نام مسلم پیدا نشده است.

انتهای پیام

کد N723924

وبگردی