آفتاب
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

بهانه‌جویی‌ها و انتقاد از تیم مذاکره کننده هسته‌ای منطقی نیست

بهانه‌جویی‌ها و انتقاد از تیم مذاکره کننده هسته‌ای منطقی نیست

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: ما دست منتقدین را بوسیده اما بهانه‌جویی‌ها و انتقادی که از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای می‌شود، منطقی نیست.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: ما دست منتقدین را بوسیده اما بهانه‌جویی‌ها و انتقادی که از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای می‌شود، منطقی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در مراسم تجلیل از پیشقراولان انقلاب اسلامی در گچساران افزود: در برخی نقاط دیده شده که افرادی که در نبرد با رژیم مستبد طاغوت سینه ستبر کردند در گوشه‌ای دوران بازنشستگی خود را سپری کرده و گاه به فراموشی سپرده شدند.

وی اظهار کرد: نباید اجازه داد که شناسنامه انقلاب با قلم‌های مسموع و رسانه‌های منکر مخدوش شود.

وی افزود: دو حادثه در پیروزی انقلاب اسلامی تاثیر چشمگیری داشته که اعتصاب کارکنان نفت یکی از آنها بود که این اعتصاب ارکان رژیم شاه را لرزاند در آن زمان نفت در جغرافیای سیاسی منطقه بسیار مهم بوده و قطع این شریان حیاتی اقتصاد کشور هشدار مهمی به آمریکا و رژیم شاهنشاهی بود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: حادثه بعدی بیعت شکوهمند همافران و افسران نیروی هوایی در روز 19 بهمن با امام راحل بود که از خونریزی و کودتای خونین جلوگیری کرد باید از قهرمانان عرصه انقلاب در تمام دوران‌ها و نسل‌ها قدردانی کرد.

انصاری بیان کرد: مرزهای رقابت سیاسی کشور نباید با شکسته شدن اخلاق فرو ریخته شود.

وی ادامه داد: باید اخلاق سیاسی پیش از گذشته در سطح کشور رعایت شود و این فضای غبار آلود تخریب سیاسی در جامعه ما رخت بر بندد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور عنوان کرد: وابستگی 50 درصدی به درآمد نفت که قبل از دولت یازدهم بوده را کاهش دادیم به طوری که این میزان در بودجه سال آینده 30 درصد پیش بینی شده است.

انصاری افزود: اگر بتوان با این شیب وابستگی به نفت را کاهش داد می‌توان در ایجاد ساختارهای مختلف کشور سرمایه گذاری کرده و با ایجاد شغل شاهد کاهش نرخ بیکاری در کشور باشیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور عنوان کرد: در پنج سال گذشته فرصت استثنایی اقتصادی با وجود 700 تا 800 میلیارد دلار معادل کل درآمد تاریخ نفت به دست آمد که می‌توانست در هدف توسعه پایدار قرار بگیرد که متاسفانه به نشر و تبدیل به ضد خود شد و ما را با بهمنی از کمبود بودجه روبرو کرده است.

انصاری افزود: این دولت درصدد اتمام پروژه‌های ناتمام دولت قبلی است که 400 هزار میلیارد تومان برای اتمام این پروژه نیاز است.

وی گفت: دولت در تلاش استفاده از منابع دیگر و سرمایه‌گذاری مردم در بخش خصوصی است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بیان کرد: ما باید تعاملی سازنده داشته باشیم که حد و حدود آن را رهبر معظم انقلاب تعیین و مشخص کرده است.

انصاری گفت: ما دست منتقدین را بوسیده ولی بهانه‌جویی‌ها و انتقاد که از تیم هسته‌ای می‌شود منطقی نیست.

وی افزود: برخی افراد در حالی که تیم هسته‌ای مورد حمایت رهبری است، دلواپس هستند درحالی که حقوق هسته‌ای ملت ایران تثبیت شده و هیچ امتیازی به طرف مقابل داده نشده و چارچوب آن را رهبر معظم انقلاب مشخص کرده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بیان کرد: این تیم با رهنمودهای مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم ایران اسلامی در برابر شش قدرت مذاکره کننده با صلابت عمل کرده و عملکرد آنها مانند سرداران دفاع مقدس می‌باشد.

انصاری گفت: برخی از منتقدین از قدم زدن وزیر امور خارجه با همتای آمریکایی خود ناراضی بوده و گاه هم از مذاکرات پشت درهای بسته ناراضی بودند.

وی تصریح کرد: این نوع انتقاد درست نیست، ما باید بتوانیم از تیم مذاکره کننده هسته‌ای با تمام قدرت دفاع کرده و افکار آنها را با این انتقادهای نابجا مخدوش نکنیم در جایی که نگاه تیزبینانه رهبر بر تمامی مسائل این تیم حضور دارد این گونه انتقادها درست نیست.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اضافه کرد: افراد سیاسی به خاطر خط مشی خود به دیپلمات‌های کشور و رئیس جمهور دولت یازدهم فشار نیاورند و بگذارند خادمان ملت به فکر منافع مردم بوده و بتوانند بهتر خدمات رسانی انجام دهند.

انتهای پیام

کد N723912

وبگردی