آفتاب

اشتون کارتر چهارمین وزیر دفاع آمریکا

اشتون کارتر چهارمین وزیر دفاع آمریکا

با تایید سنای آمریکا، اشتون کارتر به عنوان چهارمین وزیر دفاع کابینه اوباما رسماً کار خود را آغاز کرد و بر ادامه عملیات موثر علیه داعش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه فرانس 24، کارتر 60 ساله که پیشتر معاون وزیر دفاع آمریکا بود، توانست 93 رای مثبت نمایندگان سنا را در مقابل 5 رای منفی به دست آورد و به این ترتیب به عنوان وزیر دفاع آمریکا برگزیده شود.

گفته می شود که وی در مسائل امنیتی تخصص دارد و از کارشناسان ارشد امنیت ملی آمریکا محسوب می‌شود.

اشتون کارتر، جانشین چاک هاگل 68 ساله می‌شود که به دلیل برخی اختلاف‌ها با اوباما از اختلاف بر سر چگونگی جنگ با داعش از این سمت کنار گذاشته شد.

وزیر دفاع جدید آمریکا در اولین موضع‌گیری خود پس از تصدی پست وزارت دفاع، تاکید کرد که به استراتژی‌های ایالات متحده در جنگ با تروریسم در عراق و سوریه پایبند است و آنها را ادامه می‌دهد.

کارتر به عنوان وزیر دفاع جدید آمریکا با چالش بزرگی به نام داعش مواجه است که نزدیک به یکسال است به اولویت اول واشنگتن در روند "مبارزه با تروریسم" تبدیل شده است.

کارتر همچنین با چالش‌های دیگری همچون بحران اوکراین و رشد القاعده در یمن مواجه است که موفقیت در آنها می‌تواند کارنامه قابل قبولی از توانمندی‌های وی به دست دهد.

انتهای پیام

کد N723804

وبگردی