آفتاب
یک نماینده پیشین مجلس:

بیانات رهبری خط بطلانی بر اندیشه نفی مذاکره بود

بیانات رهبری خط بطلانی بر اندیشه نفی مذاکره بود

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری فرصت عرض اندام را از مخالفین با اصل مذاکرات گرفت و خط بطلانی بر تفکر و اندیشه نفی مذاکره بود.

جواد آرین منش در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: فرمایشات رهبری خط بطلانی بر تفکر و سلیقه و اندیشه مخالفین اصل مذاکره بود.

این فعال سیاسی تصریح کرد: با بیانات رهبری معلوم شد کسانی که اصل مذاکره را کاری ناپسند و نامطلوب می‌دانند و آن را نفی می‌کنند و مغایر با منافع ملی می‌دانند تندتر از رهبری نظام حرکت می‌کنند و میزان دلواپسی آن‌ها بیش از حد لازم است.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین شاخصه مورد انتظار رهبری در مذاکرات و در واقع ویژگی و کیفیت مذاکرات این است که با منافع ملی ما در تضاد نباشد. یعنی مذاکرات باید در راستای منافع ملی جمهوری اسلامی ایران باشد که این مساله را شورای عالی امنیت ملی به عنوان مشاور، عقبه فکری تیم مذاکره کننده تعیین می‌کند. بنابراین جای نگرانی و دلواپسی در این زمینه وجود ندارد؛ چرا که تیم مذاکره کننده مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این‌که «به نظر می‌رسد رهبری با اقداماتی که تاکنون در راستای مذاکرات صورت گرفته است مثل توقف توسعه ماشین‌های غنی‌سازی،‌ تولید اورانیوم 20 درصد و کارخانه اراک و فردو موافق هستند» تصریح کرد: رهبری این اقدام را در راستای بیان حسن نیت و رفتار منطقی جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کردند. بنابراین کسانی که این اقدامات صورت گرفته را نوعی عقب نشینی، پس‌روی و ذلت می‌دانند در راستای منویات رهبری مسائل را ارزیابی نمی‌کنند.

آرین‌منش اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات شان برای طرف مذاکره کننده حقوقی قائل هستند و معتقدند نقاط مشترک طرفین باید مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده پیشین مجلس تاکید کرد: در مجموع منویات رهبری در مسیر حل مسائل و به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای را بسیار بسیار مثبت ارزیابی می‌کنم.

انتهای پیام
کد N723663

وبگردی