آفتاب

عباس: به رسمیت شناخته شدن فلسطین پایان کار نیست

عباس: به رسمیت شناخته شدن فلسطین پایان کار نیست

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سفر به بروکسل اعلام کرد: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ما به منزله پایان کار نیست بلکه مذاکره با طرف اسرائیلی همواره در سر جای خود باقی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار کرد: ما خواهان به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین هستیم اما نمی‌خواهیم که این به رسمیت شناخته شدن به ضرر هیچکس حتی خود اسرائیل باشد بلکه می‌خواهیم این اقدام به منزله مقدمه‌ا‌ی برای برقراری روابط همسو میان طرفین باشد و این به رسمیت شناخته شدن ما را از برگزاری مذاکرات با اسرائیلی‌ها بی‌نیاز نمی‌کند.

وی افزود: اسرائیل اقدامات خطرناکی را انجام می‌دهد؛ اول اینکه در اراضی که متعلق به فلسطینی‌هاست به شهرک‌سازی‌های خود ادامه می‌دهد و دوم اینکه اموال فلسطین را بلوکه می‌کند که این اقدام تاثیر بسیار بدی بر اوضاع امنیتی فلسطین خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم که دو دستگی‌ها و اختلافات پایان یابد چرا که ما حدود یک سال پیش بر سر دو مساله توافق کردیم اول برپایی دولت توافق ملی و دوم برگزاری انتخابات فلسطین چرا که ما به دموکراسی معتقدیم و باید هر چه سریعتر انتخابات ریاست جمهوری و قانونگذاری برگزار شود.

انتهای پیام

کد N723465

وبگردی