آفتاب
سردار جلالی:

جمهوری اسلامی، ابر قدرت نرم دنیا است

جمهوری اسلامی، ابر قدرت نرم دنیا است

در عراق، افغانستان و لبنان بدلیل نداشتن رهبری واحد، وحدت ملی وجود ندارد. نقطه اوج قدرت سکولاریسم و اومانیسم جدا کردن دو مولفه سیاست و دین است، بی خاصیت کردن اسلام، جدا کردن دین از سیاست است و شما می‌بینیند ولایت فقیه محل اتصال و پیوند این دو عنصرو مولفه اساسی است، به لحاظ ویژگی‌ها منحصر به فرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران قدرتی است که قبل از انقلاب ما را به پیروزی رساند، بعد از انقلاب با فتنه‌های امنیتی و سیاسی مقابله کرد، در طول جنگ تحمیلی آن را اداره و خاتمه داد و در خلال جنگ مردم و اقتصاد را اداره، حمایت و پشتیبانی از جبهه‌ها را انجام داد.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار غلام رضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل در اولین نشست پدافند غیرعامل مدیران و فرماندهان بسیج وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها که در سالن همایش ولایت برگزار گردید، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر و یاد و خاطره رشادت‌ها و شهیدان انقلاب اسلامی، اظهار داشت: اینکه امسال در شروع سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم و 36 سال پر تلاطم را پشت سر گذاشتیم و توانستیم با انسجام و وحدت کلمه در برابر همه حوادث و تهدیدات روی پای خودمان بایستیم و تهدیدات علیه کشور را پاسخ دهیم یک دستاورد بسیار ارزشمند انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: همانطور که دوستان اطلاع دارند، قبل از انقلاب در همان ایامی شاه و رژیم مستکبر آمریکایی تلاش می‌کردند تا روحانیت و مردمی که برای برپایی حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند را سرکوب کنند و تلاش کردند با هر وسیله‌ای منجمله کودتا، اقدامات ترور و تبعید و برخوردهای امنیتی شدید به نوعی این حرکت را کنترل و مدیریت کنند.

جلالی گفت: برخی قبل از انقلاب معتقد بودند که راه حل مبارزه با چنین رژیمی راه حل مسلحانه است، جریانات چپ مثل چریک‌های فدائیان خلق یا جریانات متمایل به چپ مثل منافقین یا جریانات دیگری که مسلمان بودند ولی معتقد به مبارزه مسلحانه بودند، از آن طرف دولت شاه به لحاظ تسلیحاتی، تجهزاتی و حتی سیاسی و امنیتی توسط آمریکایی‌ها تا دندان مسلح شده بود و به نوعی نمایندگی آمریکایی‌ها و غربی‌ها را در منطقه داشت که به عنوان ژاندارم در منطقه کار می‌کرد، شاه با استفاده از قدرت نظامی خود، منافع آمریکا را در منطقه تضمین و تامین می‌کرد، این کاری بود که از دهه 40 و تا قبل از انقلاب حدود 15 سال ادامه پیدا می‌کرد.

وی گفت: آمریکایی‌ها، ایران را به عنوان جزیره ثبات تعریف می‌کردند، از نگاه آن‌ها ما ابزاری در اختیار آنها بودیم و مجهز به ابزار نظامی، اگر لازم باشد در منطقه کسی سرکوب و یا کمک شود و منافع آمریکایی‌ها محقق شود ما سربازان بی جیره مواجب آن‌ها بودیم. مثلاً در ظفار، ارتش ایران به نمایندگی از آمریکا حضور پیدا کرد و در واقع آن را به نفع آمریکایی‌ها سرکوب کرد در ویتنام هم بخشی از ارتش در انجا به نفع آمریکایی‌ها می‌جنگید.

جلالی در ادامه گفت: قبل از انقلاب رژیم طاغوتی شاه بزرگترین حامی رژیم اشغالگر قدس و اسرائیل غاصب بود به شکلی که اینجا پایگاه داشتند، کشور قبل از انقلاب بر علیه اعراب و به نفع این رژیم بود و در واقع حمایت و پشتیبانی سیاسی و نظامی و مالی از رژیم صهیونیستی توسط ایران انجام می‌شد. این وضعیتی بود که در قبل از انقلاب با آن روبرو بودیم، با این اقتدار داخلی که شاه به لحاظ نظامی و امنیتی داشت تمام رویکردها و ابزار امنیتی مورد نیاز برای ایجاد خفقان هر مخالفی را آماده کرده بود.

وی گفت: به شکلی جوخفقان و امنیتی را ایجاد کردند که حتی زن و شوهر هم نمی توانستند در خانه صحبت و یا اگر انتقادی داشته باشند مطرح کنند، تمام زندان‌ها پر از انقلابیون بود، از جهت نظامی، امنیتی، سیاسی، بین المللی و اقتصادی (پول‌های نفت) درباریان و آمریکایی‌ها می‌بردند و ملت در استضعاف کامل بودند، هرگونه حرکت بر خلاف حکومت شاه را سرکوب، تبعید، زندانی و یا برخورد می‌کردند.

جلالی گفت: دراین فضا جریاناتی که معتقد بودند باید با این رژیم برخورد مسلحانه کنند، عموماً جریانات چپ مثل منافقین و جریانات چریک‌های فدائیان خلق، و با الگو از شوروی سابق بود و در واقع آن انقلاب ماهیتاً باید مارکیستی باشد نه ماهیت اسلامی و مردمی، و این را یک رویکرد واپس گرا و ارتجاعی می‌دانستند، تنها کسی که معتقد بود رویکرد مسلحانه جواب نمی دهد، حضرت امام راحل بود، اولین کسی که قبل از انقلاب موضوع قدرت نرم را مطرح و از مولفه قدرت نرم برای سرنگونی حکومت شاه استفاده کردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: باید تعریف و چارچوبی که از قدرت نرم و جنگ نرم داریم متناسب با موضوع کشور باشد، موضوعی مثل مباحث استراتژیک، سیاسی، امنیتی از جنس علوم انسانی است، نه از جنس علوم ریاضی، در علوم انسانی وقتی کسی جنگ نرم را تعریف می‌کند از منظر خود و از وضعیت خود تعریف می‌کند.

وی ادامه داد: جوزف نای به عنوان نماینده تفکر غرب، وقتی جنگ نرم و قدرت نرم را تعریف می‌کند از منظر خودشان تعریف می‌کند، غرب در حوزه جنگ نرم یک مهاجم است و در تعریف قدرت نرم نحوه کنترل و در اختیار گرفتن مردم را دنبال می‌کند ولی امام راحل استراتژی، جوهره تفکر، دکترین، آموزه‌های اساسی و بنیادی حرکت، در واقع اعتقاد به قدرت نرم را به عنوان محور استراتژی خود در مبارزه با رژیم شاه تعریف کردند.

وی گفت: پس ما به عنوان حکومت اسلامی که مدعی حرف نو در دنیا هستیم و کسی که نه شرقی‌ها را قبول دارد و نه غربی‌ها، وقتی مقام معظم رهبری به مفهوم دموکراسی می‌رسند از این کلمه استفاده نمی کنند از عنوان، مردم سالاری دینی استفاده می‌کنند یعنی واژه را خودمان ساخته، تعریف و دنبال می‌کنیم نه اینکه واژگان آن‌ها را عاریت کنیم، این حرکت ضد علمی نیست بلکه دقیقاً علمی است، علوم انسانی است نه ریاضی که هر چی غربی‌ها گفتند، درست باشد و لذا باید از منظر خود قدرت نرم را تعریف کنیم.

جلالی گفت: در مبحث تعاریف قدرت سخت، نیمه سخت و نرم تعاریف متعددی وجود دارد، در یک تعریف ساده، جنگی که در آن از سلاح تجهیزات و قدرت نظامی استفاده شود مثل بکارگیری قدرت ارتش و سپاه و بکارگیری ظرفیت‌های نظامی به آن قدرت سخت می‌گویند. جنگ نرم، بدون استفاده از سلاح و تجهیزات و بدون استفاده از زور و اجبار تعریف می‌شود یعنی قانع کردن و به نتیجه رساندن را قدرت نرم می‌گویندو ترکیبی از این دو مولفه که مولفه‌های امنیتی و اقتصادی است را به عنوان جنگ نیمه سخت می‌نامند.

وی در ادامه گفت: وقتی چنین مفهومی مطرح می‌شود قدرت سخت، قدرت نیمه سخت و قدرت نرم نقطه مقابل تهدیدات سخت تهدید نرم و نیمه سخت است. وقتی در این چارچوب حرکت کنیم، می‌توانیم با اتکا به آموزه‌های اساسی دینی با اتکا به تفکر حضرت امام و مقام معظم رهبری نگاهمان را متکی به قدرت نرم جمهوری اسلامی بدانیم، قدرت اصلی قدرت نرم است، یعنی آن ظرفیتی که علاوه بر اداره کشور وحل و فصل کردن تهدید داخلی، اداره جنگ، نقش در منطقه و حمایت از کشورهای مختلف را در بر می‌گیرد.

جلالی گفت: با این نگاه قدرت نرم یعنی قدرت حل مشکلات جنگ با استفاده از مردم، زمانی که جنگ بر ما تحمیل شد ارتش بود سپاه نیز تشکیل شد و جنگیدیم، دیدگاه حضرت امام (ره) اتکا به خود و باور داشتن مردم بود، در واقع با مردمی کردن جنگ و ورود مردم در صحنه جنگ در قالب بسیج یک جنبه دیگری از قدرت نرم اسلام و جمهوری اسلامی مطرح شد.

وی گفت: قبل از انقلاب حضرت امام اعتقاد به مبارزه مسلحانه نداشتند و بر این عقیده بودند که مردم و توده‌های مردم باید آگاه شده و به صحنه آیند. یعنی مبتکر بکارگیری قدرت نرم در براندازی یک حکومت تا دندان مسلح مثل حکومت شاه امام راحل عظیم الشان بودند. پس غربی‌ها می‌توانند از نظریات حضرت امام و آموزه‌های دینی ایشان استفاده کنند که چگونه می‌توان با دست خالی و اتکای به مردم و باور به دین و ایمان به خداوند این موضوع را بدون استفاده از سلاح نظامی، حکومت تا دندان مسلح به لحاظ امنیتی و نظامی را سرنگون کردد. قدرت نرم یعنی حل یک مشکل امنیتی مثل فتنه 88 با استفاده از مردم.

جلالی در ادامه گفت: اصطلاحی که مقام معظم رهبری از آن استفاده کردند به نام فتنه، یعنی غبار آلود شدن فضا به شکلی که تشخیص حق از ناحق سخت است. کشورهای مختلف در برخورد با مشکلات امنیتی شبیه فتنه 88 معمولاً از ارتش استفاده کرده و با مردم برخورد می‌کنند یا از قدرت نیمه سخت و قدرت امنیتی استفاده می‌کنند با دستگیری مردم و کنترل حادثه، تنها کشوری که در کنترل این حادثه از قدرت نرم استفاده کرد جمهوری اسلامی بود، مقام معظم رهبری هدایت و کنترل این غائله را با اتکای به قدرت نرم جمهوری اسلامی انجام دادند.

وی گفت: برای اولین بار بود که بعد از انقلاب یک بروز جدی از قدرت نرم جمهوری اسلامی در داخل دیده می‌شد. دورانی که حضرت علی (ع) با خوارج درگیر بودند و در آن 4 جنگ معروف حضرت علی (ع) و روالی که ایشان برخورد کردند در برخورد با سران کفر، خوارج، مشرکین، ناکثین و مارقین را، مقام معظم رهبری استفاده کردند و آن جمعیت تقریبا دو میلیونی را در چند روز، قبل از 9 دی تبدیل به یک جمعیت کوچک وقابل کنترل کردنداین کار با ابزار قدرت نرم ملی جمهوری اسلامی صورت پذیرفت.

جلالی ادامه داد: نکته دیگر قدرت نرم جمهوری اسلامی، تاثیر بر همسایگان، منطقه و دنیا است، در منطقه خاورمیانه در حوزه حساس منطقه فلسطین و لبنان و دیگر کشورها، تدبیر، نگاه و رویکرد امام راحل در اتکای به مردم و نترسیدن از دشمن واتکا به قدرت ذاتی و نهادی اسلام و مسلمانان در حال پیاده شدن و در واقع بخشی از قدرت نرم جمهوری اسلامی است.

وی گفت: در چنین رویکردی باید دید، این مولفه‌های تشکیل دهنده قدرت نرم چیست؟ برای حل مسایل اقتصاد ی، امنیتی و سیاسی مردم و کشور، استفاده از قدرت نرم صورت می‌گیرد، پس کشور جمهوری اسلامی ایران دارای قدرت نرم است، آن مولفه‌ای که حتی از قدرت سخت هم قوی تر و جدی تر است قدرت نرم جمهوری اسلامی است.

جلالی گفت: قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران قدرتی است که قبل از انقلاب ما را به پیروزی رساند، بعد از انقلاب با فتنه‌های امنیتی و سیاسی مقابله کرد در طول جنگ تحمیلی آن را اداره کرد ه و خاتمه داد و در خلال جنگ مردم و اقتصاد را اداره، حمایت و پشتیبانی از جبهه‌ها را انجام داد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشوردر ادامه گفت: در بعد از جنگ معضلات امنیتی و سیاسی را از بین برد داستان دوم خرداد و فتنه 88 با قدرت نرم مدیریت و کنترل شد، تمام جنگ‌های دوروبر ما مثل جنگ افغانستان و جنگ عراق و تلاش هایی که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند حتی جنگ لبنان و جنگ غزه یک نتیجه داشت، آن هم ارتقا قدرت بازیگری قوی قدرت نرم فرا منطقه‌ای جمهوری اسلامی بود که جمهوری اسلامی را از یک کشور منحصر در جغرافیای خود به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل کرد، قدرت نهفته مسلمان شیعه در افغانستان، عراق، سوریه و لبنان مجتمع شده و یک محور مقاومت علیه صهیونیست و استکبار را تشکیل داده است و این قدرت نرم جمهوری اسلامی است.

جلالی گفت: ما امروز در دنیا یک ابر قدرت نرم هستیم و قادریم هر حادثه و تهدیدی علیه انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی کشور را به تنهایی با قدرت نرم ملی و بین المللی پاسخ دهیم، اصل موضوع درگیری با آمریکایی‌ها قدرت نرم است.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمایش حکیمانه‌ای در رابطه با پدافند غیرعامل دارندکه پدافند غیرعامل یعنی مصونیت سازی بدن، یعنی این انسان را از درون مصون می‌کند. مصون سازی یعنی اینکه اگر دشمن اقدامی کرد و تلاش کرد، نتیجه‌ای از آن نگیرد. یعنی شما با پدافند غیرعامل کاری کنید که اثر تهدید دشمن بر کشور صفر شود این یعنی اینکه پدافند غیرعامل می‌خواهد کشور را به مرز آسیب ناپذیری در برابر تهدید برساند در بسیار از حوزه‌ها این کار انجام شده و در برخی از حوزه‌ها هم شروع شده است، در جنگ نرم نیز باید دید اجزای قدرت نرم چه هستند و مولفه‌های آن چیست؟

وی ادامه داد: قدرت نرم یعنی اتکا به قدرتی که صرفا فیزیکی نیست، ابزار در آن وجود ندارد، قدرت متافیزیکی و معنوی است، باید آن را شناخت و از آن محافظت و پدافند کرد. اولین مولفه‌ای که راجع به قدرت نرم مطرح است: رهبری و ولایت فقیه است، وجود رهبری است که وحدت ملی هر کشور را انسجام داده و بالا می‌برد، رهبری رئیس جمهور، شاه و سلطان نیست، ولی فقیه است، یعنی ولایتش مبتنی بر فقاهت است و این موضوعی فرا ملی وبه تمام اجزای کشور وصل است. اگر ولایت فقیه و رهبری وجود نداشت درحوادث بسیار آسیب پذیر بودیم. ولایت فقیه محور وحدت ملی است. ولایت فقیه ستون حفظ استقلال کشور است.

جلالی گفت: نکته دوم شخص رهبر و ولی فقیه است. سومین عنصر مولفه قدرت نرم ما، ایدئولوژی اسلام ناب محمدی است. یعنی چیزی که همه باور دارند و با آن حرکت می‌کنند. عنصرچهارم مردم، پس ابتدا رهبری به عنوان جایگاه، بعد رهبر به عنوان شخص، سوم ایدئولوژی و چهارم مردم هستند. پنجمین عنصر، رابطه بین مردم و رهبری است که اعتماد دوطرفه است. ششمین که بالاتر از اعتماداست عشق به رهبری است. موضوع بعدی ولایت مداری مردم و آخرین مولفه آن رسانه است.

وی گفت: این 8 محور، اجزای و مولفه‌های قدرت نرم ما هستند. وقتی محورهای تهاجم دشمن در حوزه نرم را بررسی می‌کنیم. تمام آن در این 8 مولفه‌ای است که اشاره شد، اصل ولایت فقیه، موثرترین مولفه قدرت نرم است. ولایت فقیه منسجم کننده بین قوا است، در تمام کشورهایی که چنین جایگاهی وجود ندارد با هم درگیربوده و منسجم نیستند، ولایت فقیه محور وحدت ملی، انسجام ملی است و عدم وجود آن موجب خطر در انسجام ملی می‌شود.

جلالی در ادامه آورد: در عراق، افغانستان و لبنان بدلیل نداشتن رهبری واحد، وحدت ملی وجود ندارد. نقطه اوج قدرت سکولاریسم و اومانیسم جدا کردن دو مولفه سیاست و دین است، بی خاصیت کردن اسلام، جدا کردن دین از سیاست است و شما می‌بینیند ولایت فقیه محل اتصال و پیوند این دو عنصرو مولفه اساسی است، به لحاظ ویژگی‌ها منحصر به فرد.

وی گفت: مولفه بعدی رهبری ولی فقیه است. مرجع تقلید به لحاظ علمی، عالم دینی، به لحاظ معنوی، انسانی عادل که جمعی از خبرگان متخصص در این حوزه عدالتش را احصا کردند. ازابتدا مجلس خبرگان رهبری تا کنون، گرچه چندین بار خبرگان تغییر پیدا کرده، لیکن همه متفق القول بر عدالت معظم له تاکید دارند. شجاع بودن شخص رهبری، بخشی از قدرت ملی است. در سخت ترین شرایط یک لحظه ترس به خود راه نداده است. حریف وقتی می‌خواهد قدرت ملی یک کشور را ارزیابی کند، قدرت و آستانه تحمل رهبری را به عنوان یک شاخص اساسی در نظر می‌گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیر عالم کشورگفت: رهبری یک فرمانده مقتدر است، بعد از دفاع مقدس جنگ هایی که در زمان زعامت ایشان در کشورهای همسایه اتفاق افتاد، با حداکثر تسلط کشور راحفظ کرده ونه تنها وارد جنگ نشدند، برعکس با بازیگری استراتژیک بسیار عالی، منافع این جنگ‌ها را به نفع کشور تغییر دادند، در بحث داعش، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در صدد مقابله و ضربه زدن بودند تا جمهوری اسلامی و حرکت انقلابی امام را در ریشه خفه کنیم. تئوریشان این بود که درجنگ داخلی، شیعه و سنی را به جان هم بیندازند از شیعه و سنی دو طایفه را انتخاب کردند، به تعبیر آقای رحیم پورازغدی طایفه‌های افراطی دو طرف را انتخاب کردند و با استراتژی توسعه جنگ شیعه و سنی، سنی‌ها را جمع کرده گروه داعش را تشکیل دادندو رعب و وحشت ایجاد کرده تا شیعه‌های معروف به شیعه انگلیسی را تحریک کنند.

جلالی گفت: کسانی که با اهانت به سنی‌ها آن‌ها را تحریک می‌کنند، هر دو لبه یک قیچی هستند که می‌خواهند تفکر امام و رهبری را از بین ببرند. یکی اندیشمند آمریکایی گفته بود؛کیاست و هوش رهبری ایران در همین اندازه بس که ما تمام تلاشمان را کردیم که شیعه و سنی رابه جان هم بیندازیم، رهبری ایران ورق را چرخاند. این فرماندهی را باید قدر بدانیم. ولی فقیه ما زندگی اش ساده ترین زندگی ممکن است. مردم باوراست، اعتمادی که رهبری به مردم دارند فراتر از اعتمادی است که به هر ساز و کار دیگری دارند.

وی گفت: محور بعدی، محور اسلام ناب محمدی (ص)به عنوان جوهره اتصال قدرت ملی است. در دنیا تفکرات اسلامی زیاد است. در این تفکرات، حضرت امام(ره) یک تفکر را به عنوان اسلام ناب محمدی (ص) در برابر اسلام آمریکایی مطرح کردند. الان هم جریانات مقابل ما، همه جریانات اسلام آمریکایی هستند، جریان اسلام ناب محمدی(ص)، یعنی اسلام مبارزه با ستمگر و ظالم. هر اسلامی که در آن مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود نداشته باشد، اسمش اسلام آمریکایی است. آمریکا و رژیم صهیونیستی نماد ستمگر و ظالم در دنیا هستند. اسلام جهاد و شهادت طلبی در راه خدا محور است در مقابل اسلام سکون و ذکر، نباید ذکر را به جای عمل جایگزین کرد.

وی ادامه داد: اسلام ناب محمدی(ص)، اسلام پیوند دین با سیاست است. اسلام مبارزه با اشرافی گری و مرفهین بی درد، چیزی که امام بسیار روی آن تاکید کردند. در این اسلام افتخار به مصرف برند خارجی، استفاده از ابزارهای لوکس وجود ندارد. بلکه زندگی با محوریت مردم است. اسلام حمایت از پا برهنگان. اسلام مقابله با سکولاریسم. سکولاریسم یعنی دین یک طرف و دنیا یک طرف. اسلام آمریکایی اسلامی است که در آن مبارزه با استکبار وجود ندارد.

جلالی گفت: در قدرت نرم ما، مردم محور اصلی حکومت هستند، محور بعدی اعتماد و پذیرش مردم نسبت به رهبری است. مردم نسبت به رهبری احساس صداقت می‌کنند، در رهبری اخلاص می‌بینند، این اعتماد قیمت ندارد. محور بعدی عشق به رهبری است، فراتر از اعتماد، جایی که امام می‌گوید مردم لازم است به جبهه بروند، سیل بسجیان به جبهه هجوم می‌برند آنچنان که ظرفیت تکمیل می‌شود، این عشقی است فراتر از هماهنگی و اعتماد. حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع امام راحل چیزی جز یشق تعریف ندارد. حضور میلیونی مردم در نماز جمعه‌ای که آقا تشریف میاورند نماد تبعیت مردم از رهبری چیزی بجز عشق به رهبری معنی نمی شود.

وی گفت: عشق مردم به رهبری خاص ما است. این مولفه قدرت ملی و قدرت نرم است. ولایت مداری بین مردم، رابطه بین مردم و رهبری است که بسیار ارزشمند است.

جلالی گفت: موضوع آخر هم رسانه است. رسانه آن است که پیام رهبر را به مردم می‌رساند، منظور در اینجا فقط صدا و سیما نیست. روحانیت هم رسانه است. فرماندهان دفاع مقدس هم رسانه‌اند شهدا هم رسانه هستند. رسانه در اینجا فقط ابزار نیست، بلکه کسی است که پیام را منتقل می‌کند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: این ابزار و مولفه‌های قدرت نرم ما در معرض بیشترین تهاجم دشمن واقع شده است و دشمن بر این‌ها متمرکز شده است. علت چیست؟ چون می‌خواهد قدرت نرم ما را کاهش دهد. این قدرت نرم، جزئیاتش را باید در پدافند غیرعامل شناخته و چگونگی مقابله با تهاجم به شخص رهبری را پاسخگو باشیم و این جز با بصیرت، آگاهی و شناخت امکان پذیر نیست. توسعه میزان اعتماد بین مردم و رهبری و عشق میان مردم و رهبری، توسعه، مولفه قدرت نرم جمهوری اسلامی است. این همان چیزی است که جمهوری اسلامی را در برابر هر تهدیدی پایدار خواهد کرد.

وی گفت: همزمان با قدرت نرم باید قدرت فیزیکی خود را هم دنبال کنیم، زمانی که راجع به قدرت نرم صحبت می‌شود، مفهومش تضعیف قدرت سخت نیست، باید بدانیم که مولفه اصلی قدرت کجاست. این 8 مولفه قدرت نرم را باید شناخت، بر آن متمرکز شد و از آن پدافند کرد و نگذاشت آسیبی به آن برسد. هر کسی که آگاهانه یا نا آگاهانه این 8 مولفه را تضعیف کند در زمین دشمن بازی می‌کند و ما به عنوان بسیجی مکلف هستیم تا یک پدافند نرم از مولفه‌های قدرت نرم جبهه‌ای اسلامی را سازماندهی، طراحی و اجرا نمائیم.

جلالی گفت: باید بدانیم که تمام ابزار و اجزای رسانه‌ای دشمن و تمام قدرت جنگ نرم دشمن متمرکز بر مولفه‌های قدرت نرم ما است. و تلاش می‌کند که قدرت نرم جمهوری اسلامی را تضعیف کند. چنانچه آن را تضعیف کند، 60-70 درصد قدرتمان را از دست می‌دهیم. تاکید می‌کنیم که باید مولفه‌ها قدرت نرم خودمان را بشناسیم، صاحب قدرت نرم هستیم و تمام اجزای مولفه قدرت نرم را داریم. باید در مسیر پایدار کردن این موضوع حرکت کنیم.

وی در خاتمه گفت: ان شاء الله که خداوند به همه این قدرت و توفیق را بدهد که بتوانند تهدید را شناخته و به تکلیف را در برابر تهدید عمل کرده و متناسب با این تکلیف از مولفه اصلی قدرت ملی و قدرت نرم پدافند کرده، مصون سازی کنیم.

کد N723311

وبگردی