آفتاب

انصاری: کدورت‌های دولت و مجلس ترمیم شده/ رابطه دولت و مجلس را نطق‌های پیش از دستور ایجاد نمی کند

انصاری: کدورت‌های دولت و مجلس ترمیم شده/ رابطه دولت و مجلس را نطق‌های پیش از دستور ایجاد نمی کند

ایسنا نوشت:

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت تعامل خوبی با مجلس دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری چهارشنبه شب در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تعامل عمومی مجلس و دولت بسیار خوب است و دولت و مجلس در کارهای مهم و بزرگ با هم همراه هستند، افزود: رابطه دولت و مجلس را نطق‌های پیش از دستور ایجاد نمی‌کند.

وی اظهارکرد: دولت تعامل خوبی با مجلس دارد و کدورت‌های گذشته بین دولت و مجلس توسط رییس جمهور ترمیم شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت برای بهبود روابط بین قوا تلاش می‌کند، جلسه سران قوا که تعطیل شده بود اکنون برقرار شده و فضای نشاط و آرامش بر کشور حکم فرماست و دشمن نیز با اذعان به این موضوع، تلاش می‌کند سنگ اندازی کند و در مسیر شتابان توسعه کشور توقف ایجاد کند.

حجت الاسلام انصاری تصریح کرد: فضای کشور آرام و امن است و ایران اسلامی مدار امنیت ساز در منطقه است و این محصول مدیریت همراه با تدبیر است.

وی ادامه داد: منابع عمومی دولت برای ایجاد اشتغال کافی نیست و دولت باید در زمینه اشتغالزایی سیاست گذاری کند و برای برون رفت از این مشکل بسترهای لازم را فراهم کند. مدیریت صحیح، خلاقیت و ابتکار در این زمینه لازم است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: برخی کشورها هیچکدام از منابع طبیعی ما را ندارند، اما با تکیه بر خرد و خلاقیت جزء پنج اقتصاد برتر دنیا هستند.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به وجود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور عنوان کرد: می‌توان از این سرمایه بزرگ و پول‌های پراکنده در جهت ایجاد صنایع مولد استفاده کرد.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی دولت تدبیر و امید در ابتدای کار تأکید کرد: این دولت در شرایطی آغاز به کار کرد که کشور با مشکلات بزرگ اقتصادی مواجه بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور عدم موازنه منابع با تراز پرداخت را یکی از این مشکلات عنوان و اظهار کرد: در سال ۹۱ بودجه کشور حدود ۱۲۸هزار میلیارد تومان بود که از این رقم ۱۳هزار میلیارد تومان به بودجه عمرانی تخصیص یافت و ۱۱۳هزار میلیارد تومان بودجه جاری بوده که بیش از ۸۰ درصد این نیز حقوق و مزایای کارکنان و مستمری بازنشستگان بود.

حجت الاسلام انصاری گفت: در سال ۹۲ باوجود کاهش درآمدهای دولت، بودجه عمرانی به ۲۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و در سال جاری نیز با وجود کاهش صادرات و قیمت نفت در ۱۰ ماهه گذشته ۲۳ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی پرداخت شده است که این میزان تا پایان سال به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

وی افزود: قبل از دولت یازدهم تورم به نقطه بحرانی رسیده بود، که در این دولت تورم 37 درصدی که بود، مهار شد و به ۱۸ درصد کاهش یافت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: طی ۳۶ سال گذشته سابقه نداشته که دولتی موفق شود نرخ تورم را ۲۸ درصد کاهش دهد. رشد اقتصادی در سال ۹۱ منفی ۵.۶ درصد بود که در دولت تدبیر و امید در سال جاری مثبت دو درصد شده است.

حجت الاسلام انصاری بیان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای کشور راهگشاست و این دولت اراده اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را دارد و پس از ابلاغ، دستور اجرای آن توسط رئیس جمهور صادر و دو لایحه در این زمینه به مجلس تقدیم شد.

وی از حضور حماسی مردم کشور و بویژه استان کهگیلویه و بویراحمد در راهپیمایی ۲۲ بهمن تجلیل و اضافه کرد: امروز شاهد نمایش وفاداری و عزم و اراده ملتی بودیم که با تکیه بر گذشته پر افتخار خود راه آینده را ترسیم کرده و برای تحکیم آن گام‌های محکمی بر می‌دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه بحران آب در سطح کشور جدی است، تأکید کرد: حدود 14 سال است که پدیده خشکسالی ادامه دارد که باید نهایت استفاده و بهره‌وری را از آب انجام دهیم.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به اینکه 91 درصد آب کشور در بخش کشاورزی استفاده می‌شود، افزود: شیوه کشاورزی ما مربوط به چندین سال پیش است که باید اصلاح شود البته نمی‌توانیم کشاورزی را رها کنیم بلکه باید شیوه‌های نوین آبیاری را به کار گیریم.

وی اظهارکرد: در صورتی که بطور متوسط در بخش کشاورزی حدود 20 درصد کاهش مصرف آب داشته باشیم مشکل آب نخواهیم داشت و شهرداری‌ها برای آبیاری فضای سبز شهرهای کشور باید بهتر عمل کنند.

 

23503

کد N723285

وبگردی