آفتاب
رای الیوم بررسی کرد:

اهداف سفر دی مستورا به سوریه همزمان با دستاوردهای امنیتی ارتش

اهداف سفر دی مستورا به سوریه همزمان با دستاوردهای امنیتی ارتش

یک رسانه عرب زبان به بررسی اهداف سفر نماینده سازمان ملل در امور سوریه همزمان با دستاوردهای درخشان ارتش سوریه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه رای الیوم در گزارشی با اشاره به سفر دی مستورا نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه به دمشق آورده است: نماینده بین المللی برای حل بحران سوریه به سفر خود که دوشنبه گذشته به دمشق آغاز کرده بود پایان داد.

این رسانه به نقل از منابع آگاه سوری افزود: دی مستورا افکار جدیدی را در دمشق به غیر از موضوع پایان درگیری ها در حلب که هدف اصلی سفرش بود، بررسی کرده است. به نظر می رسد که دی مستورا حامل نامه هایی از سوی برخی طرفهای بین المللی برای دمشق بوده و خواستار پاسخ نظام سوریه به این نامه بوده است.

رای الیوم نوشت: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در دیدار روز گذشته با دی مستورا بر حمایت از هر طرح که در حل بحران سوریه موثر باشد تاکید کرد و خواستار فشار به همه کشورها برای اجرای قطعنامه 2170 و 2178 برای ممانعت از حمایت مالی تروریستها به سوریه شد.

رای الیوم افزود: این درحالی است که همزمان با دیدار دی مستورا ارتش سوریه در جبهه جنوب سوریه شامل درعا و قنیطره پیروزی های سریعی به دست آورد و بر مناطق استراتژیک مسلط شد.

فرماندهی ارتش و نیروهای مسلح سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اهمیت دستاوردهای به دست آمده در جنوب تامین محور دمشق-قنیطره و محور دمشق –درعا و قطع خطوط امداد تروریست ها در حومه غربی دمشق، حومه درعا و قنیطره است.

کد N723036

وبگردی