آفتاب

اردن بنا به درخواست سعد حریری به ارتش لبنان سلاح می‌دهد

اردن بنا به درخواست سعد حریری به ارتش لبنان سلاح می‌دهد

پادشاه اردن در دیدار با وزیر کشور لبنان گفت: ما آماده‌ایم تا آنچه را که لبنان از نظر انواع سلاح و تجهیزات نظامی و دوره‌های آموزشی نظامی به آن نیازمند است، در اختیار لبنان قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، منابع لبنانی اعلام کردند: نهاد مشنوق، وزیر کشور لبنان بارها طی دیدارهای خود، در خصوص نقش اردن بر روند حمایت از دستگاه‌های نظامی و امنیتی و مجهز کردن ارتش لبنان به انواع سلاح‌های هوایی و یا غیر هوایی تاکید کرد و لبنان منتظر است تا هر چه سریعتر هواپیماهای نظامی و کامیون‌های حامل اسلحه را که به عنوان هدیه چهار میلیارد دلاری از جانب عربستان بر سر آن توافق شده بود، دریافت کند.

پادشاه اردن اعلام کرد، کشورش بنا به درخواست سعد حریری، نخست‌وزیر سابق لبنان سلاح و تجهیزات نظامی خود را به لبنان خواهد فرستاد.

منابع لبنانی می‌گویند که تاخیر در ارسال سلاح از اردن به لبنان به این خاطر است که افسری که مامور انجام این وظیفه بود به علت کشته شدن معاذ الکساسبه، خلبان اردنی به دست داعش، نتوانست در زمان مشخص شده این اقدام را انجام دهد.

منابع لبنانی در ادامه اعلام کردند، عبدالله دوم، پادشاه اردن در گفت‌وگو با نهاد المشنوق، بر ضرورت پایان خلاء پست ریاست جمهوری لبنان تاکید کرد.

از سوی دیگر این منابع اعلام کردند، عبدالله نسور، نخست‌وزیر اردن نیز در نشست خود با وزیر کشور لبنان ضمن تاکید بر برقراری ثبات در لبنان اعلام کرد: لبنان نباید به حال خود رها شود چرا که لبنان کشوری است که ما از اوضاع آن به خوبی آگاه هستیم.

انتهای پیام

کد N723009

وبگردی