آفتاب

دیدار سیسی با هیات انگلیسی؛ "قانون اساسی جدید مصر بر احترام به حقوق‌بشر تاکید دارد"

دیدار سیسی با هیات انگلیسی؛ "قانون اساسی جدید مصر بر احترام به حقوق‌بشر تاکید دارد"

رئیس جمهوری مصر در دیدار با تعدادی از اعضای مجلس عوام انگلیس در قاهره به آنها نسبت به روند دموکراسی در مصر و ادامه گام‌های نقشه راه آینده و احترام به حقوق بشر در این کشور اطمینان داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در مقر ریاست جمهوری با هیاتی از مجلس عوام انگلیس به ریاست ریچارد اوتاوای، رئیس کمیسیون امور خارجه در این مجلس و اعضایی از دو حزب محافظه‌کار و کارگران و همچنین سفیر انگلیس در قاهره دیدار کرد.

در همین حال علاء یوسف، سخنگوی ریاست جمهوری مصر عنوان داشت، سیسی در این دیدار آخرین تحولات این کشور ظرف دو سال گذشته و چالش‌های گسترده‌ای که در مرحله کنونی با آن مواجه است، مورد بررسی قرار داد.

سیسی همچنین روند تحول سیاسی در مصر را مورد تاکید قرار داده و گفت: آنچه که 30 ژوئن رخ داد، تجسم اراده ملت مصر بود که نسبت به تلاش‌ها برای تغییر هویت آن و سوءاستفاده از دموکراسی برای تحقق اهداف گروهی خاص و لطمه زدن به منافع کشور شوریدند.

رئیس جمهوری مصر در این دیدار خاطرنشان کرد، قاهره برای پایه‌ریزی نظام قانون‌مدار و همچنین تکمیل گام‌های نقشه راه که گام باقی مانده آن برگزاری انتخابات پارلمانی است، تلاش می‌کند. وی در این دیدار تاکید کرد: قانون اساسی جدید مصر بر احترام به حقوق بشر تاکید دارد و این مساله‌ای است که تمامی نهادهای نظام باید به آن پایبند باشند.

وی اظهار امیدواری کرد که روابط دوجانبه میان قاهره و لندن در عرصه‌های مختلف افزایش یابد. سیسی در پاسخ به سوال هیات انگلیسی نسبت به دیدگاه وی در قبال تحولات منطقه به ویژه در سطح روند صلح خاورمیانه عنوان داشت که قاهره برای مهار تنش‌ها میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی تلاش می‌کند و در این رابطه تماس‌هایی انجام شده است.

انتهای پیام

کد N722988

وبگردی