آفتاب
به منظور انجام مانور نظامی؛

پنتاگون 10 جت جنگنده در آلمان مستقر کرد

پنتاگون 10 جت جنگنده در آلمان مستقر کرد

نیروی هوایی آمریکا 10 جنگنده A - 10 صاعقه II و 300 خلبان را به منظور انجام مانور نظامی به آلمان اعزام کرد. در این مانور قرار است هم‌پیمانان ناتو در شرق اروپا شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، جت‌های جنگنده که "وارتاگ" نام دارند پایگاه هوایی "دیویس مونتان" را در آریزونا به مقصد پایگاه هوایی "اسپانگداهلم" در آلمان ترک کردند تا در مانور نظامی موسوم به "عملیات اراده آتلانتیک" شرکت کنند.

سرهنگ کریستوفر کارنز، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا در پنتاگون اعلام کرد که این جنگنده‌ها در مراکزی در کشورهای عضو ناتو در شرق اروپا مستقر خواهند شد. هدف از این اقدام تقویت قابلیت همکاری و نشان دادن تعهد آمریکا به امنیت و ثبات در اروپاست.

این جنگنده‌ها حامل توپ‌های GAU-8/A Avenger Gatling هستند که قادر به شلیک گلوله‌های 30 میلیمتری به منظور نابود کردن تانک و سایر خودروهای رزمی زرهی است.

استقرار این جنگنده‌ها در حالی صورت گرفته که مجلس نمایندگان آمریکا قانونی را پیشنهاد کرده که براساس آن آمریکا تا 2017 می‌تواند مبلغ یک میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین اختصاص دهد. در صورتی که این لایحه تصویب شود، این بسته به پنتاگون اجازه می‌دهد تا تجهیزات آموزشی و سلاح‌های کشنده را با ماهیت دفاعی، لجستیکی، حمایتی و خدماتی به اوکراین ارسال کند.

هدف از ارائه این لایحه حمایت از اوکراین در برابر متجاوزان خارجی و حمایت از مردم این کشور در قبال حملات جدایی طلبان حامی روسیه است.

انتهای پیام

کد N722635

وبگردی