آفتاب

اوباما به دنبال محدودیت در اعزام نیروی زمینی به عراق است

اوباما به دنبال محدودیت در اعزام نیروی زمینی به عراق است

رئیس جمهوری آمریکا قرار است امروز (چهارشنبه) پیشنهادی را برای یک اختیار جدید سه ساله به منظور استفاده از نیرو علیه داعش با دخالت محدود نیروهای ضربتی آمریکا به کنگره ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از هشت اوت 2014 و همزمان با آغاز حملات هوایی تحت رهبری آمریکا علیه داعش در عراق از تلاش خود برای رهبری این ائتلاف بین‌المللی حمایت کرده است، اما با انتقاداتی از جانب سیاستمداران آمریکایی در پی ناکامی در به دست آوردن حمایت کنگره مواجه بوده چرا که آنها اوباما را به نقض اختیارات قانون اساسی‌اش متهم می‌کنند.

اوباما در نوامبر 2014 نیز در پی فشارهای قانونگذاران در مورد بررسی اهمیت استقرار نیروها در عراق برای مقابله با داعش اعلام کرد که یک اختیار جدید را برای استفاده از نیروی ارتش در عراق اعلام می‌کند و قرار است چنین پیشنهادی را امروز به کنگره ارائه دهد.

براساس این پیشنهاد، نیروهای ویژه و مشاوران برای اهداف دفاعی به عراق اعزام می‌شوند اما از اعزام و استقرار نیروهای زمینی به عراق در این پیشنهاد حمایت نشده است. تاکنون اوباما حملات هوایی آمریکا در عراق و سوریه را توجیه کرده است؛ حملاتی که پس از اقدامات تروریستی 11 سپتامبر 2001 از جانب دولت جورج بوش، رئیس جمهوری سابق آمریکا آغاز شدند.

قانونگذاران آمریکایی که به خاطر کشته شدن کایلا مولر، گروگان آمریکایی در اسارت داعش و قتل دو خبرنگار ژاپنی و یک خلبان جوان اردنی توسط این گروه به شدت خشمگین شده‌اند، اعلام کردند، قصد دارند جلسه رسیدگی و بررسی به پیشنهاد اوباما را درباره مقابله با داعش در عراق سریعا برگزار کنند و رای‌گیری درباره این مساله ظرف چند هفته و در پی آغاز به کار مجدد کنگره پس از تعطیلات 16 تا 20 فوریه 2015 برگزار می‌شود.

بسیاری از دموکرات‌ها که از جنگ 10 ساله عراق و افغانستان به ستوه آمده‌اند، اعلام کردند که با استفاده از نیروی نظامی در عراق مخالفت خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N722610

وبگردی