آفتاب
گزارش ایلنا از حاشیه‌های 22 بهمن امسال:

از اعدام عروسک نتانیاهو تا پخش پلاکاردهای ضد مذاکرات

از اعدام عروسک نتانیاهو تا پخش پلاکاردهای ضد مذاکرات

سالگرد سی‌و‌ششم پیروزی انقلاب حاشیه‌های مختلفی داشت که عجیب‌ترین اتفاق آن پلاکاردهای جهت‌دار با هدف تحت‌الشعاع قرار دادن مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5 بود.

سی‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پرشور و شکوهمند مردم همچون سال‌های گذشته برگزار شد و مانند تمام سال‌ها حاشیه‌های ریز و درشتی با خود همراه داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ سالگرد سی‌و‌ششم پیروزی انقلاب حاشیه‌های مختلفی داشت که عجیب‌ترین اتفاق آن پلاکاردهای جهت‌دار با هدف تحت‌الشعاع قرار دادن مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5 بود.

درگذشت مادر محمود احمدی‌نژاد

بنا بر این بود که از محمود احمدی‌نژاد از خیابان رودکی و مقابل سازمان حج و زیارت به جمع راهپیمایان بپویندد که به علت مشکلات به وجود آمده از محلی دیگر در مراسم حاضر شد٬ اما در میانه حضورش در راهپیمایی٬ خبر درگذشت مادر رییس‌جمهور سابق کشورمان به وی رسید که باعث شد که به علت فوت مادر٬ راهپیمایی را ترک کرد.

تراکت‌های گسترده برای هجمه به مذاکرات هسته‌ای

در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن و در مقابل درب اصلی دانشگاه صنعتی شریف تراکت هایی بر علیه مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 پخش شد.

در جریان راهپیمایی 22 بهمن تراکت‌هایی با شعارهای‌«التماس در سیاست خارجی»، «آیا می دانید توافقنامه ژنو به چه سرانجامی رسید؟!» و «تنبلی در اقتصاد داخلی» از سوی یکی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف علیه وزارت امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای به صورت گسترده پخش شد.

اقدام نهاد وابسته به شهرداری تهران در نصب پلاکاردهای ضد مذاکرات

اقدام عجیب شهرداری در پخش برخی پلاکاردهایی با مضمون مخالفت با مذاکرات هسته‌ای از اتفاقات نادر در مراسم 22 بهمن امسال بود. پلاکاردهای زرد با شعارهای مختلف همچون «توافقات ننگین مایه ذلت ماست»٬ «تا آخر ایستاده‌ایم»٬ «نه تحریم نه ذلت٬ مذاکره با عزت»٬ « توافق سیاسی؛ نیرنگ آمریکایی» و «توافقات ننگین مایه ذلت ماست» از جمله پلاکاردهایی بود که میان مردم پخش می‌شد.

این اتفاق در حالی افتاد که مقام معظم رهبری نیز برای چندمین بار از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای حمایت کردند.

 

 

اعدام عروسک اوباما و نتانیاهو

ساخت عروسک بنیامین نتانیاهو و باراک اوباما از دیگر نکته‌های سی‌و‌ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود که در نهایت توسط مردم در راهپیمایی به صورت نمادین به دار آویخته شدند.

تئاتر خیابانی

برگزاری تئاتر خیابانی با موضوع مبارزات پیش از انقلاب از دیگر حاشیه‌های مراسم امسال بود که در میدان انقلاب و بین جمعیت مردم برگزار شد.

پوستر‌های دیدار عارف و وزیر خارجه آلمان

از دیگر پلاکاردهای جهت‌دار که توسط تندروها میان مردم پخش می‌شد٬ پوستر دیدار عارف و وزیر خارجه آلمان بود که توسط یکی از رسانه‌ها٬ به این صورت که تنها حرف‌های یکجانبه منتشر شد٬ به صورت حاشیه درآمد. در مراسم 22 بهمن امسال عکس‌های دیدار وزیر خارجه آلمان با عارف٬ یکی از همین حاشیه‌ها بود که توسط جناح تندرو ایجاد شد.

آتش زدن 232 متر پرچم آمریکا

از حاشیه‌های دیگر مراسم 22 بهمن سی‌و‌ششم٬ آتش زدن 232 متر پرچم آمریکا توسط جمعیت مردم روبروی درب اصلی دانشگاه شریف بود.

حضور دستفروشان بین جمعیت

در حاشیه مراسم 22 بهمن حضور دست فروشان و افرادی که اقدام به خرده فروشی می کردند مشهود بود.

بیشتر این افراد با توجه به نزدیک بودن شب عید اقدام به فروش پوشاک از قبیل روسری، شال و حتی اقلام کادویی می‌کردند اما برخورد ماموران شهرداری با این افراد شدید بود به طوری که در برخی مناطق از جمله تقاطع خیابان انقلاب نواب و خیابان رودکی و دامپزشکی منجر به درگیری فیزیکی شد که همین امر سبب بروز بی‌نظمی و اختلال در مراسم راهپیمایی 22 بهمن گردید در طول مسیر راهپیمایی خصوصا مناطق نزدیک به میدان آزادی این برخوردها با شدت بیشتری بود به طوری که در تمام تقاطع‌ها وانت‌های برخورد با سد معابر حضور داشتند و اقدام به جمع‌آوری اجناس افراد دستفروش می‌کردند.

 

 

کد N722562

وبگردی