آفتاب
/22 بهمن شکست آمریکا در مقابل منطق ایران/

ابوترابی‎‎فرد در یزد: جامعه اسلامی‌ نباید نام و نشانی از فقر داشته باشد

ابوترابی‎‎فرد در یزد: جامعه اسلامی‌ نباید نام و نشانی از فقر داشته باشد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی‌ با تاکید بر اینکه زمانی نظام اسلامی، دولت اسلامی‌ را سامان خواهد داد که شایسته سالاری در تمام سطوح کشور محقق شود، ادامه داد: ما تا این آرمان فاصله داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه یزد، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد امروز در اجتماع باشکوه مردم یزد به مناسبت یوم الله 22 بهمن در مجموعه تاریخی امیرچخماق، با اشاره به سبقه فرهنگی، دینی و علمی‌ دارالعباده و دارالعلم یزد، با اشاره به آیات قرآنی از سوره نساء «ان الله یعمرکم ان تودوا الامانت ...» که در شروع مراسم قرائت شد، پیام این آیات را دین محوری، شایسته سالاری و عدالت گستری اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی‌ایران و رهبر معظم انقلاب، خدامحور بوده و هستند، ادامه داد: انقلاب اسلامی‌ایران، هرچه دارد از این مردان دین مدار است از این رو باید تلاش شود که نماد دین مداری و خداپرستی، پاسداری شود.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به شایسته سالاری به عنوان پیام دوم این آیات، ادامه داد: باید افراد شایسته در مدیریت‌های سطوح کلان، میانی و خرد کشور به مردم خدمت کنند چرا که این پیام قرآن، انقلاب و اسلام است.

ابوترابی فرد ادامه داد: تمام تحولات عظیم راهبردی و استراتژیک کشور در سایه آن بود که ملت ما به سخن خدای متعال، مدیریت کشور را به دست شایسته ترین فرد زمان در زمان غیبت امام معصوم سپردند.

وی ولایت فقیه را ولایت شایسته سالاری، ولایت علم، ولایت فقیه، ولایت عدالت،ولایت مدیریت مبتنی بر دانش و ایمان تعریف کرد و افزود: امام بزرگوار در سایه بازگشت شما به این آیه قرآن، ایران اسلامی‌ را به سوی سعادت رهبری کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی‌با بیان اینکه امروز ملت ایران، نماد بازگشت به آموزه دین و مدیریت و رهبری سیاسی کشور خویشند، تاکید کرد: باید این اصل در تمام سطوح مدیریت کشور ساری شود.

وی ادامه داد: به بیان رهبر معظم انقلاب، زمانی نظام اسلامی، دولت اسلامی‌را سامان خواهد داد که شایسته سالاری در تمام سطوح مدیریت کشور تحقق پیدا کند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه ما با این آرمان بلند فاصله داریم، گفت: یکی از راه‌هایی که کشورمان را به این آرمان نزدیک می‌کند، مردم سالاری است.

وی با بیان اینکه در سایه مردم سالاری راه برای حضور شایستگان و نخبگان سیاسی در سطوح مختلف مدیریت کشور هموار می‌شود، اضافه کرد: شما مردم پاسدار 22 بهمن ماه، پرچم دار مردم سالاری دینی در منطقه، دنیای اسلام و معادلات سیاسی بین المللی هستید.

ابوترابی فرد خطاب به مردم تاکید کرد: تلاش کنید که با مشارکت جدی در همه صحنه‌های انقلاب و در کنار صندوق‌های انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، شوراهای اسلامی‌شهر و روستا و خبرگان رهبری، شایستگان را برای مدیریت کشور برگزینید و راه را برای حرکت همراه با عزت و سعادت برای کشور هموار کنید.

وی گفت: در پرتو شایسته سالاری است که ایران می‌تواند در قله‌های افتخار بایستد و از جایگاه فاخر سیاسی برخوردار است که همه این افتخارات ناشی از شایسته سالاری و بازگشت به آموزه‌های دینی است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی‌تاکید کرد: اگر امروز ملت ایران نماد امنیت و اقتدار سیاسی و حرکت علمی‌پرشتاب در مسیر تولید دانش، تبدیل دانش به فناوری و تجاری سازی علم است، این ثمره شایسته سالاری است که پیام قرآن کریم است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران کشور باید در قله امانت و دانش باشند، مدیریت مبتنی بر دانش را شعار قرآن دانست و گفت: قرآن، بر اقتصاد مبتنی بر دانش و علم تاکید کرده است و شایسته سالاران باید از مدیریت مبتنی بر دانایی و تعهد بهره مند باشند.

ابوترابی فرد گفت: ویژگی‌های تعهد، ایمان، احساس مسئولیت در برابر خداوند و رهبری نظام باعث شده است که همه دنیا برای سلحشوران و سرداران این کشور، احترام قائل باشند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی‌ ایران جوشیده از اسلام و شایسته سالاری و دین مداری است، افزود: تبدیل ایران به قدرت سیاسی در مذاکرات که ایران را در یک سوی میز و تمام قدرت‌های دنیا را در سمت دیگر میز قرار داده است، نشان از همین اقتدار و عظمت ملت ایران است.

وی با اشاره به پیام سوم این آیات قرآنی که نشان از تاکید اسلام بر عدالت محوری است، افزود: باید در کشور در تمامی‌سطوح به سمت عدالت حرکت کنیم و یکی از نمودهای مهم عدالت گستری، ریشه کن کردن نابرابری‌ها و فاصله‌های عمیق اقتصادی جامعه است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ‌با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی‌نباید نام و نشانی از فقر داشته باشد، گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب و مسئولان دولت و مجلس به شکل گیری اقتصاد مقاومتی باید به راهبرد قطعی مسئولان تبدیل شود تا شاهد گسترش عدالت در کشور باشیم.

وی ادامه داد:دولت و ملت باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی دست به دست بدهند تا اقتصادی مبتنی بر دانش و تولید کالا و خدمات با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت تمام شده بر کشور حاکم شود.

ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه سرعت سامان دادن اقتصاد کشور باید شتاب بیشتری بگیرد، افزود: به این ترتیب است که مردم عدالت را در حوزه حیات اقتصادی و معیشتی خود آن گونه که اسلام و امام راحل و رهبر معظم انقلاب تبیین کردند، احساس می‌کنند.

انتهای پیام

کد N722529

وبگردی