آفتاب

سیسی و پوتین توافقنامه احداث تاسیسات هسته‌ای را امضا کردند

سیسی و پوتین توافقنامه احداث تاسیسات هسته‌ای را امضا کردند

پوتین اعلام کرد که روسیه به ساخت یک تاسیسات هسته‌ای جدید در مصر کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه که در مصر به سر می‌برد به همراه عبدالفتاح سیسی، همتای مصری خود شماری توافقنامه امضا کردند.

سیسی در یک کنفرانس خبری در کاخ ریاست جمهوری مصر به خبرنگاران اعلام کرد: من و پوتین توافقنامه‌ای در خصوص ساخت نخستین نیروگاه هسته‌ای در شهر الدواء واقع در شمال مصر امضا کردیم.

پوتین همچنین تاکید کرد: روسیه نه تنها برای ساخت این نیروگاه هسته‌ای بلکه برای تامین کارمندان و اقدامات تحقیقاتی در این خصوص به مصر کمک خواهد کرد.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه تاکید کرد: ما امروز امکان همکاری در زمینه مهندسی برق هسته‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادیم. اگر تصمیمات نهایی گرفته شود نه تنها ساخت نیروگاه برق هسته‌ای را پوشش می‌دهد بلکه همچنین بر احیای صنعت برق هسته‌ای جدید متمرکز می‌شود.

همچنین سیسی در این نشست گفت: اگر این پروژه به طور موفقیت آمیزی عمل کند می‌تواند نیاز مصر به انرژی برق را تامین کند.

رئیس جمهوری مصر در ادامه عنوان داشت: روسیه تجربه قابل توجهی دارد که می‌تواند آن را در اختیار مصر بگذارد و مصر نیز از این بابت بسیار سپاسگذار است. همچنین این نیروگاه هسته‌ای نیاز مصر به برق را تامین می‌کند.

سرگئی کرینکو، رئیس روس اتم، شرکت هسته‌ای روسیه، گفت: براساس این قرارداد جدید روس اتم دو رآکتور را مطابق با "تکنولوژی روسیه" در مصر می‌سازد.

مسکو و قاهره نیز توافقی را برای ساخت چهار واحد هر کدام برای تولید 1200 مگاوات برق امضا کردند.

کرینکو گفت که این نیروگاه براساس استانداردهای ایمنی بعد از حادثه فوکوشیما تنظیم شده است.

انتهای پیام

کد N722466

وبگردی