آفتاب
سی و هفتمین بهار انقلاب /۴۴

پیچیدگی مذاکرات به دلیل مسائل فنی و حقوقی است / به توافق امیدوارم

پیچیدگی مذاکرات به دلیل مسائل فنی و حقوقی است / به توافق امیدوارم

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ما با عزت و رشادت از حقوق کشورمان در مذاکرات دفاع می‌کنیم، گفت: پیچیدگی مذاکرات به دلیل مسائل فنی و حقوقی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صالحی امروز ظهر با حضور در راهپیمایی سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هر چه زمان پیش می‌رود، اهمیت این روز افزون‌تر می‌شود و جلوه بیشتری پیدا می‌کند.

وی در ادامه افزود: ۳۶ سال است که مردم در ۲۲ بهمن ماه گرد هم می‌آیند و با صدای بلند از انقلاب حمایت می‌کنند، چون این انقلاب برخاسته از عشق، عقلانیت و حکمت مردم است و اگر این مهم وجود نداشت، انقلاب رخ نمی‌داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: علیرغم ایران‌هراسی‌ها و تبلیغات رسانه‌های بیگانه، مردم بیش از گذشته حامی انقلاب هستند و با این حضورشان، این موضوع را نشان داده‌اند.

صالحی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برخاسته از اراده ملت است، در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که آیا مذاکرات هسته‌ای تا ماه مارس به نتیجه خواهد رسید یا خیر؟ گفت: مذاکرات هسته‌ای در مراحل حساسی است و کسانی که در سازمان انرژی اتمی به عنوان مذاکره‌کنندگان فنی و حقوقی در این تیم حضور دارند، مذاکرات را به صورت فنی و حقوقی بررسی می‌کنند و ملت ایران یقین بدانند که مذاکره‌کنندگان از حقوق ملت ایران دفاع می‌کنند.

وی افزود: اگر می‌بینیم که مذاکرات پیچیده است به خاطر مسائل فنی و حقوقی است. لذا مردم ایران بدانند که اعضای سازمان انرژی اتمی که جزو تیم مذاکره‌کننده هستند، به صورت سربازان گمنام فعالیت می‌کنند و بار عمده مذاکرات نیز روی دوش آنهاست و با قوت و اقتدار در مقابل زیاده‌خواهی‌های آنها با تدبیر، عقلانیت و توجیه فنی ایستادگی می‌کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ما با رشادت، عزت‌مندی و افتخار، از حقوق کشورمان دفاع می‌کنیم، گفت: دفاع از حقوق کشورمان به گونه‌ای بوده که حتی یکی از سردمداران وابسته به کشورهای مذاکره‌کننده گفته است، ما از قدرت کارشناسان فنی و حقوقی ایران در حیرت هستیم.

صالحی همچنین در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که آیا توافق مورد نظر دولت تا موعد مقرر انجام خواهد شد یا خیر؟ گفت: بنده بسیار امیدوار هستم. البته پیش‌بینی در این مورد بسیار سخت است.

وی در ادامه افزود: با توجه به جمع‌بندی‌ اطلاعات و تحلیل‌هایی که به ما می‌رسد، فکر می‌کنم راهی جز تعامل وجود ندارد و راه دیگری هم متصور نیست و برای ما هیچ راه دیگری مناسب نخواهد بود.

رئیس سازمان انرژي اتمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی با اقتدار راه را پیش گرفته و رهبری هم در چند روز گذشته مواضع جمهوری اسلامی را روشن کردند.

صالحی خاطر نشان کرد: ایران یک مذاکره با عزت را دنبال می‌کند لذا بدانند کشوری که ۳۶ سال تمام مشکلات را تحمل کرده، دستش را بالا نخواهد برد.

وی با بیان اینکه دفاع از حاکمیت و منافع ملی برای نظام و دولت یک اصل است، ادامه داد: ملت یقین داشته باشند ما با سربلندی از این گردنه عبور می‌کنیم.

 

کد N722462

وبگردی