آفتاب

فتحعلی: ایران هم‌چنان حامی واقعی لبنان، سوریه و فلسطین باقی خواهد ماند

فتحعلی: ایران هم‌چنان حامی واقعی لبنان، سوریه و فلسطین باقی خواهد ماند

سفیر کشورمان در بیروت گفت: ایران هم‌چنان به عنوان حامی واقعی لبنان، سوریه و فلسطین باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمد فتحعلی در مراسم سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان که در بیروت برگزار شد، در سخنانی تصریح کرد: ایران همچنان به عنوان حامی واقعی لبنان، سوریه، فلسطین در مقابل اشغالگران صهیونیست و تروریست‌های تکفیری باقی خواهد ماند.

در این مراسم که با حضور شخصیت‌های سیاسی و دیپلمات‌های مقیم لبنان از جمله شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان برگزار شد، وی بر حمایت کشورش از دولت، ملت، ارتش و مقاومت لبنان تاکید کرد و افزود که وحدت ملی بهترین سلاح در مقابله با دشمن صهیونیستی و کلیه خطراتی است که آن را در بر گرفته است.

فتحعلی هم‌چنین با استقبال تهران از انجام مذاکرات میان گروه‌های لبنانی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک بیروت شاهد انتخاب رییس جمهوری با توافق همه گروه‌های لبنانی به ویژه رهبران مسیحیت باشد.

وی با اشاره به سیاست تحریم‌های غرب علیه ایران بیان کرد: سیاست اعمال تحریم‌ها علیه ایران نه تنها سودی (برای غرب) نداشته بلکه بر قدرت و اراده ملت ایران برای ادامه مسیر پیشرفت افزوده و به ما اعتماد به نفس داده است.

سفیر کشورمان ادامه داد: مذاکرات هسته‌ای که بین ایران و 1+5 در جریان است، بیانگر صلح‌آمیز بودن تکنولوژی هسته‌ای ایران و تصمیم آن برای از بین بردن تردیدها و اعتمادسازی است.

وی با بیان این که ما بر اساس حق مشروع خود به عنوان امتی که حق توسعه توان علمی را دارد، خواهان گفت‌وگو هستیم.

انتهای پیام

کد N722442

وبگردی