آفتاب
/22 بهمن؛ شکست آمریکا مقابل منطق ایران/

منتظری: تهدیدهای دشمنان، بادکنکی توخالی است

منتظری: تهدیدهای دشمنان، بادکنکی توخالی است

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: دشمنان باید بدانند که مردم ایران ملتی نیستند که با زور، سر خم کنند و اجازه دهند که حرمت آنها شکسته شود.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: دشمنان باید بدانند که مردم ایران ملتی نیستند که با زور، سر خم کنند و اجازه دهند که حرمت آنها شکسته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، در مراسم راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن که در میدان سپاه کرج برگزار شد، اظهار کرد: قبل از انقلاب، آمریکا و سایر دست‌نشاندگان آن با تمام توان تلاش کردند که جلوی انقلاب و حرکت خودجوش مردمی علیه رژیم ستمشاهی را بگیرند اما این تلاش‌ها با دوراندیشی امام راحل (ره)و استقامت ملت ایران به نتیجه نرسید.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران، بی‌بدیل‌ترین انقلاب تاریخ بشریت است که به رهبری امام فرزانه و پشتیبانی ملت منجر به براندازی رژیمی شاهنشاهی شد.

منتظری افزود: نقش امام خمینی(ره) در جهت‌دهی به این انقلاب غیرقابل انکار بود و این موضوع را می‌توان در سرنوشت انقلاباتی چون مصر، لیبی، تونس، عراق و ... جستجو کرد.

وی ادامه داد: رهبری امام خمینی (ره) باعث شد انقلاب در مسیرالهی و درستی هدایت شود و دشمنان نتوانند این حرکت مردمی را به انحراف بکشند.

این مسئول تصریح کرد: بعد از انقلاب و پیروزی نظام اسلامی بر نظام ستمشاهی نیز دشمنان از پای ننشسته و از هر راه ممکن درصدد ضربه به نظام برآمدند.

وی اظهار کرد: انجام عملیات‌های جاسوسی، ترور شخصیت‌ها و مقامات کشوری، تحمیل جنگ نابرابر، تحریم و فشارهای اقتصادی تنها بخشی از خدعه‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در طول 36 سال گذشته بوده است.

منتظری تاکید کرد:‌ علی‌رغم این فشارها، ملت همیشه در صحنه ایران به پشتوانه رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش شبانه‌روزی مسئولان توانسته‌اند تمام نقشه‌های دشمنان را برآب کرده و اجازه ندهند که آنان به اهداف شوم خود برسند.

وی تاکید کرد: ملت ایران طی 36 سال گذشته توانستند لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کنند، در جنگ نابرابر پیروز شوند، درگیری‌های منطقه‌ای را به اخوت و برادری تبدیل کنند و در مقابل تحریم‌ها سرفرود نیاورند.

وی ادامه داد: آمریکا و سایر کشورهای استکباری طی چند سال گذشته با این جمله که همه گزینه‌ها حتی گزینه حمله نظامی علیه ایران برروی میز است سعی داشته که ترسی در دل ملت ایران به وجود بیاورند.

وی یادآور شد: برخورد و مقاومت ایرانیان در مقابل تهدیدها و تحریم‌های اقتصادی و سیاسی نشان داده که گزینه‌های روی میز این کشورها بادکنکی توخالی است و هیچ اثری ندارد.

رئیس دیوان عدالت اداری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: مردم امسال نیز با به اهتزاز درآوردن پرچم ایران در کوچه و خیابان‌های سراسر کشور نشان دادند که لحظه‌ای از حراست و پاسداری از نظام دست بر نمی‌دارند و حرکت در مسیر ولایت و رهبری را با هیچ منافعی معاوضه نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: سرسپردگان دشمن در داخل و خارج از کشور بدانند که ملت ایران سرمایه استقلال و آزادی را با تقدیم خون شهدا و تحمل هزینه‌های سنگین به دست آورده و این سرمایه الهی را به بهای تحریم و تهدید‌های توخالی از دست نخواهد داد.

منتظری ادامه داد: استقلال مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است و مردم باید قدر این موهبت الهی را بدانند و شکرگزار آن باشند.

این مسئول در خصوص موضوع مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 نیز گفت: عزیزانی که موضوع انرژی هسته‌ای را در مذاکرات 1+5 دنبال می‌کنند نباید فرمایشات مقام معظم رهبری را فراموش کنند و باید این مذاکرات را به گونه‌ای پیش ببرند که منافع ملی به طور کامل حفظ شود.

وی اظهار کرد: تیم مذاکره کننده باید صحبت‌های اخیر رهبری را سرلوحه برنامه‌ها و اهداف خود در مذاکرات قراردهند و فراموش نکنند مردم نیز پشتیبان آنها هستند.

منتظری یادآور شد: در مذاکرات 1+5 آمریکا سایر کشورها را به دنبال خود می‌کشاند و قصد دارد با ادامه تحریم‌ها تیم مذاکره کننده را از پیگیری منافع مردم عقب بنشاند.

وی افزود: آمریکا باید بداند که هیچ تحریمی بر روی ملت ایران اثرگذار نیست و صحت این گفته در36 سال گذشته ثابت شده است.

وی گفت: ایران درهیچ موضوعی بدون منطق و از سر زور پافشاری نمی‌کند و عملکرد ایران به هیچ وجه شعارگونه نیست.

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه با اشاره به اثرات تحریم‌ها برروی مردم گفت: تحریم‌ها در طول سال‌های گذشته فرصتی را ایجاد کرده تا مردم بتوانند روی پای خود بایستند و در بسیاری از زمینه‌ها که دشمن حتی تصورش را هم نمی‌کرد به موفقیت دست یابند.

منتظری تصریح کرد: ‌جوانان و دانشمندان ایرانی طی سال‌های گذشته توانسته‌اند به فناوری هسته‌ای، نانو، ساخت فضاپیما و ... دست یابند که این‌ها تنها بخشی از موفقیت‌های ایرانیان است.

وی تاکید کرد: تحریم‌ها فرصتی ایجاد کرده تا ایران به دانش و داشته‌های خود تکیه کند و با این روند روی پای خود بایستد.

این مسئول افزود: انقلاب یک نعمت بزرگ الهی بود و مردم باید قدر این نعمت را بدانند و خدا را شاکر باشند که باعث شد مردم ایران از شر زورگویان نجات پیدا کنند.

وی به موضوع تهاجم فرهنگی و اثرات آن در جامعه اشاره کرد و گفت: مسائل فرهنگی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز جامعه است.

وی ادامه داد: امروز از راه تهاجم فرهنگی قصد آسیب به پایه‌های اعتقادی و ارزشی مردم را دارند بنابراین ملت باید به هوش باشند و اجازه ندهند دشمنان اهداف خود را عملی کنند.

وی در پایان گفت: خطر تهاجم فرهنگی امروز خطرناک‌تر از جنگ نظامی و فیزیکی است و این دغدغه را بارها مقام معظم رهبری نیز بیان فرموده‌اند.

انتهای پیام

کد N722364

وبگردی