آفتاب
لاریجانی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن:

ملت ایران هیچگاه میز مذاکره را ترک نمی‌کند

ملت ایران هیچگاه میز مذاکره را ترک نمی‌کند

همانطور که رهبری فرموده‌اند همه کلیات و جزئیات مسئله هسته‌ای در یک جلسه می‌تواند به نتیجه برسد اما ملت ایران زبان زور را با جدیت پاسخ می‌دهد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران با انقلاب خود تحول چشمگیری در منطقه و امت اسلامی ایجاد کرده‌اند، افزود: باید در تداوم راه خود ثابت‌قدم باشیم تا این انقلاب را به صاحب اصلی امام زمان (عج) برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در مراسم راهپیمایی پرشور و حماسی مردم اصفهان ضمن سلام و درود بر امام و شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی و ائمه اطهار مردم اصفهان را مردمی فداکار برای اسلام و انقلاب توصیف کرد و گفت: حضور مردم اصفهان و فعالیت‌های آنان همیشه برای انقلاب کم‌نظیر بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خطاب به مردم این شهر با اشاره به حضور پرشور و چشمگیر آنان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، گفت: این حضور نشان می‌دهد مردم نسبت به سرنوشت خود حساس‌اند، مخصوصا در شرایط امروز ایران که این حضور نشان‌دهنده حمایت از انقلاب اسلامی شما مردم حامی پایبندی به راه امام و شهدا و حق و حقیقت را با این حضور اثبات کردید.

وی با بیان اینکه ملت ایران با انقلاب خود تحول چشمگیری در منطقه و امت اسلامی ایجاد کرده‌اند، افزود: باید در تداوم راه خود ثابت قدم باشیم تا این انقلاب را به صاحب اصلی امام زمان (عج) برسانیم.

لاریجانی با بیان اینکه در سال ۵۷ ملت ایران با راهبری امام خمینی (ره) پس از ۱۵ سال مبارزه توانست رژیم دیکتاتوری شاه را کنار برند و بساط بی‌دینی و وابستگی شاهانه را برچیند، گفت: کسانی که سال‌های احتناق پهلوی را دیده‌اند٬ یا در تاریخ مبارزه با رژیمی که آمریکا و غرب با همه وجود از آن حمایت می‌کردند را مطالعه نموده‌اند در می‌یابند که رژیم شاه اتکا اصلی‌اش به آمریکا بود و آمریکا نیز برای تسلط بر منطقه حمایت‌های خود را از این رژیم دریغ نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا در آن زمان ۶۰هزار مستشار آمریکایی در ایران داشت و حتی بخش‌های مختلف نیروهای مسلح را نیز برعهده گرفته بود، گفت: در آن زمان صنعت را جوری طراحی کرده‌ بودند که ما وابستگی کامل به غرب داشتیم.

لاریجانی افزود: آبادانی ایران فقط در چند شهر منحصر شده بود و بقیه شهر‌ها و حتی روستا‌ها در بد‌ترین شرایط به سر می‌برد. شاه خود را مالک ملت و کشور می‌دانست و مردم نقشی نداشتند. شاه هرگونه مخالفتی را سرکوب می‌کرد و چون ملت را همراه نداشت خود را وابسته به آمریکا و غرب کرده بود و آن‌ها از طریق سفرا دستورات را به شاه اعلام می‌کردند. شاه، متحد اسرائیل شده بود و با کشورهای عربی روابط سردی داشت حتی در جنگ اعراب و اسرائیل شاه به اسرائیل نفت فروخت و ملت ایران در زمان شاه دچار سرشکستگی گردیده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امام در چنین وضعیتی دست ملت ایران را گرفت و با صدای بلند از تهدید دیکتاتور‌ها نترسید.

وی ادامه داد: امام وجدان ملت را بیدار کرد و به آنها آموخت راه تحول و عوض کردن با قیام خود ملت خواهد بود همچنان که خدا این سنت را در قرآن تاکید نموده که هر تغییری در زندگی هر ملت باید به دست خود آنها صورت گیرد. این درس امام حتی در پیروزی انقلاب و حتی در حوادث پس از آن به میزان جدیت و جسارت ملت ایران در کلیه زمینه‌ها افزود. به طوری که جبهه‌ها با حضور ملت سرنوشت متفاوتی را رقم زد و پیروزی و سربلندی را ایجاد کرد. حضور ملت در آبادانی کشور که با جهاد سازندگی همراه بود رویکرد ملت‌ را نسبت به مناطق محروم دگرگون کرد.

لاریجانی افزود: حضور ملت در انتخابات متعدد مردم‌سالاری را در کشور تثبیت کرد.

وی خطاب به مردم اصفهان٬ مسئله هسته‌ای کشور را که سال‌ها غرب با این بهانه با ملت ایران در ستیز و جدل است مورد اشاره قرار داد و گفت: برای موفقیت در بحث انرژی هسته‌ای٬ احتیاج به حضور چشمگیر ملت ایران داریم.

لاریجانی تصریح کرد: در این راهپیمایی مردم اراده خود را برای حفظ این دستاورد ملی به اثبات گذاشتند و از ابتدای بحث هسته‌ای ایران اعلام کرد این مسئله از راه سیاسی قابل حل و فصل است چرا که ایران با پیام رهبر انقلاب (حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای) هیچ‌گاه به دنبال سلاح اتمی نبوده و نخواهد بود و غرب بود که گاهی میز مذاکره را ترک می‌کرد و با زبان زور وارد مذاکرات شد٬ در حالی که ملت ایران زبان زور را نخواهند پذیرفت.

وی با بیان اینکه هیچ یک از مسئولان نظام با توافق هسته‌ای مشکلی ندارند٬ گفت: شاید افراد دیگر نگاه دیگری داشته باشند البته مسلم است ما در کشوری زندگی می‌کنیم که دموکراسی حاکم است اما همه قوا، نظام و رهبر انقلاب از توافق هسته‌ای حمایت می‌کنند٬ که همراه با عزتمندی ملت ایران باشد. توافقی که زمینه رشد را فراهم کند و مشکلات اقتصادی کشور را که از رهیافت تحریم‌ها به وجود آمده است را مرتفع نمایند.

لاریجانی اضافه کرد: آمریکا و ۱+۵ چنانچه که از دو چیز پرهیز کنند می‌توانند در این مقطع با ایران به توافق برسند، مبنای توافق به دنبال فریبکاری و وضع ضوابط خاص برای ملت ایران نباشد٬ چرا که ملت ایران جواب این کار را خواهد داد.

وی با خطاب قرار دادن غرب٬ بیان داشت: ما بهتر از شما بر ضوابط منطقه آگاهیم و از نیازهای شما مطلعیم و می‌دانیم که موضوع تحریم‌ها حربه‌ای است تا بتوانید نیازهای خود را پشت آن مخفی کنید. بدانید ملت ایران و مذاکره‌کنندگان به این مسئله آگاهند و پاسخ قاطع به آن خواهند داد.

لاریجانی اخیراً از مسئولان آمریکایی در صبحت‌هایی گفته‌ تا فلان زمان اگر ایران تصمیم سیاسی نگیرد٬ ما میز مذاکره را ترک می‌کنیم آنان باید بدانند ملت ایران میز مذاکره را ترک نمی‌کند و با جدیت در این زمینه وقت می‌گذارد.

وی ادامه داد: همانطور که رهبری فرموده‌اند همه کلیات و جزئیات مسئله هسته‌ای در یک جلسه می‌تواند به نتیجه برسد اما ملت ایران زبان زور را با جدیت پاسخ می‌دهد.

لاریجانی با اشاره به اینکه مسئله دیگر برای ایران امنیت و آرامش است که از اول انقلاب در این زمینه پایداری نموده٬ گفت: امروز با آشفتگی‌های امنیتی که در منطقه شاهد آن هستیم خوشبختانه امن‌ترین منطقه ایران است.

رییس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام به لحاظ امنیت در اولویت است. قطعا امنیت اجتماعی کشور در درجه اول قرار دارد و پس از آن امنیت در کشورهای پیرامونی که به جای خود مهمند و به ما به عنوان ملت مسلمان انقلابی نسبت به سرنوشت آن‌ها مسئولیت داریم مانند عراق، سوریه، لبنان که با حمایت ایران به مشکلات خود فائق آمده‌اند.

کد N722213

وبگردی