آفتاب
سرپرست دانشگاه تربیت مدرس:

تکامل اندیشه و رشد اعتماد به نفس در دانشگاه‌ها مدیون انقلاب اسلامی است

تکامل اندیشه و رشد اعتماد به نفس در دانشگاه‌ها مدیون انقلاب اسلامی است

سرپرست دانشگاه تربیت مدرس، استقلال علمی و فناوری و خودباوری علمی را از ثمرات گرانبهای انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر محمد تقی احمدی در جلسه شورای دانشگاه ضمن تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی، تکامل اندیشه و رشد اعتماد به نفس در دانشگاهها را مدیون انقلاب اسلامی دانست و گفت: ما باید از این گوهر گرانبها که میراث امام راحل و خون شهداست به خوبی پاسداری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب دانشگاههای ما از نظر علمی قابل قیاس با امروز نبوده و قابلیت عرض اندام در تراز بین المللی را نداشتند. روحیه روشنفکران و متفکران ما از نظر فرهنگی بسیار شکننده بود و انقلاب، روحیه اعتماد به نفس و استقلال فکری را در برابر فرهنگ غالب استکبار و امپریالیسم فراهم کرد و امروز شاهد استقلال علمی و فناوری و خودباوری علمی هستیم و این امر همچنان نیز در حال تکامل است.

سرپرست دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به حضور کشورمان در عرصه های بین المللی تصریح کرد: ایران در تراز بین المللی به عنوان قدرت ایدئولوژیک و نیز قدرت علمی و فناوری و دانش جهانی درخشیدن خود را آغاز کرده و دانشگاهها باید با اتکاء به دو رکن استقلال و اعتماد به نفس فکری و عقیدتی، با شجاعت و قدرت در زمینه های بین المللی فعال باشند و خود را در سطح جهانی مطرح نمایند. این امر هم چنین یکی از اولویت های اصلی دانشگاه تربیت مدرس است.

انتهای پیام

کد N722205

وبگردی