آفتاب

جمعه/ میزان مصرف اکسیژن به هنگام ورزش در زنان و مردان متفاوت است

جمعه/ میزان مصرف اکسیژن به هنگام ورزش در زنان و مردان متفاوت است

طبق مطالعات منتشر شده در مجله "فیزیولوژی، عضلانی" زنان نیاز به مصرف میزان اکسیژن بیشتری دارند تا مردان.

به گزارش ایسنا، محققان دریافتند در ورزش‌هایی که شدت زیادی دارند، عضلات مربوط به تنفس در زنان میزان اکسیژن بیشتری مصرف می‌کنند تا در مردان. این بدین معنا است که زنان برای نفس کشیدن انرژی بیشتری مصرف می‌کنند، زیرا قسمت اعظم اکسیژن بدن آنها صرف تنفس می‌شود.

در این مطالعات محققان میزان مصرف اکسیژن به هنگام ورزش را در زنان و مردان با یکدیگر مقایسه کردند.

مدیر این تحقیقات از دانشگاه بریتیش کلمبیا گفت: به هنگام ورزش ما باید اغلب نفس بکشیم و عضلات مربوط به تنفس باید سخت‌تر کار کنند و بیشتر انرژی مصرف کنند. یافته‌های ما مهم هستند، زیرا نشان می‌دهند که نیاز به تنفس و دریافت اکسیژن در ورزش در زنان جوان سالم بیشتر از مردان است. ما می دانیم که مانند دیگر ماهیچه‌های بدن، ماهیچه‌های مربوط به تنفس نیز نیاز به جریان خون کافی برای تامین اکسیژن لازم دارند. یافته‌های ما نشان می‌دهد که اگر زنان اکسیژن بیشتری دریافت کنند به هنگام ورزش شدید بیشترین جریان خون به ماهیچه‌های تنفسی آنها می‌رسد. بنابراین کارایی فیزیکی آنها کمتر می‌شود زیرا خون کمتری به پاهای آنها می‌رسد.

مطالعات بیشتر لازم است تا بررسی شود که آیا مصرف اکسیژن بیشتر بر خستگی اسکلت عضلانی و کارایی قلبی تاثیر دارد یا خیر این مساله می‌تواند حتی بر بیماری‌های ریوی نیز تاثیرگذار باشد.

انتها‌ی‌ پیام

کد N722185

وبگردی