آفتاب

گزارش دروغ مجری تلویزیونی آمریکایی را گرفتار کرد

گزارش دروغ مجری تلویزیونی آمریکایی را گرفتار کرد

ایرنا نوشت:

شبکه خبری «ان.بی.سی. نیوز» آمریکا روز چهارشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: یک مجری این شبکه به دلیل ارائه گزارش های دروغ در سال 2003میلادی و در جریان حمله نظامی آمریکا به عراق از کار برکنار شد.

شبکه خبری روسی «راشاتودی» روز چهارشنبه گزارش داد: «برایان ویلیامز» مجری با سابقه شبکه تلویزیونی «ان.بی.سی. نیوز» به دلیل ارائه گزارش و اخبار مبالغه آمیز و دروغ از جنگ عراق برای مدت شش ماه و بدون پرداخت دستمزد از کار معلق شده است.

در اطلاعیه شبکه خبری «ان.بی.سی نیوز» آمده است: «ویلیامز» اخبار نادرستی را در زمانی که در سال 2003 میلادی در عراق حضور داشت، منتشر کرده است.

شبکه تلویزیونی «ان.بی.سی. نیوز» در این اطلاعیه نوشت: در مدتی که این مجری دوران تعلیق خود را می گذراند، عملکرد وی در پوشش های خبری مورد بازبینی قرار می گیرد.

«راشاتودی» همچنین گزارش داد: در پی اعتراض گروهی از سربازان آمریکایی به گزارش دروغ «ویلیامز» از واقایع جنگ عراق، وی ناگزیر گفته های خود را در آن سال ها پس گرفت.

«برایان ویلیامز» که دستمزد سالانه وی 10 میلیون دلار است، پیش تر گفته بود که در سال 2003 میلادی درون بالگردی بود که با گلوله آر پی جی هدف قرار گرفت.

«راشاتودی» افزود: این گفته ها با اعتراض گروهی از سربازان و خدمه بالگردی که در آن زمان درگیر این واقعه بودند روبرو شد. این عده گفتند خبرنگار «ان.بی.سی. نیوز» در بالگردی که هدف قرار گرفته بود، حضور نداشت.

پی گیری و برملا شدن این گزارش در شبکه های تلویزیونی آمریکایی به خصوص شبکه تلویزیونی «سی.ان.ان» فراگیر شد و در نهایت منجر به عذرخواهی و کنار رفتن این مجری آمریکایی از ویژه برنامه «ان.بی.سی نایت نیوز» شد.

راشاتودی در گزارش خود افزود: «برایان ویلیامز» ناگزیر شد تا رسما از واقعه ای که 12سال پیش آن را برای میلیون ها مخاطب آمریکایی دروغ گزارش کرده بود، عذرخواهی کند.

وی گفت: من در گزارشی که 12 سال پیش رخ داد، مرتکب اشتباه شدم و عذرخواهی می کنم، من در حقیقت در بالگرد دیگری سوار بودم و نه بالگردی که هدف قرار گرفته بود.

شبکه تلویزیونی «سی.ان.ان» آمریکا اقدام مجری «ان.بی.سی نیوز» را خیانت به امر اطلاع رسانی به میلیون ها مخاطب خواند.

4949

کد N721952

وبگردی