آفتاب

اتحادیه اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا انفجارها در آلبانی را محکوم کردند

اتحادیه اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا انفجارها در آلبانی را محکوم کردند

هیات‌هایی از اتحادیه اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا برای محکوم کردن دو انفجار ناشی از بمب‌گذاری به آلبانی سفر کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، هیات اتحادیه اروپا در سفر خود به آلبانی گفت: ما حمایت عمیق خود را از اجرای قانون در آلبانی اعلام می‌کنیم و امیدواریم که تمامی عاملان این دو انفجار به میز محاکمه کشانده شوند. همچنین انتظار داریم که تمام احزاب سیاسی آلبانی در حمایت از این هدف متحد باشند. علاوه بر این انتظار داریم که قانون در این باره اجرا شود.

هیات سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز که برای ابراز همدردی و محکومیت این سه انفجار به تیرانا، پایتخت آلبانی رفته بود در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: سازمان امنیت و همکاری اروپا به شدت تمامی اقدامات خشونت آمیز را محکوم می‌کند چون این اقدامات در جامعه دموکراتیک و مدرن هیچ جایگاهی ندارد. ما از تمامی طرف‌های سیاسی می‌خواهیم تا از سیاسی کردن حملات روز سه‌شنبه امتناع کرده و راه را برای تحقیقات جامع و گسترده درباره این سه بمب گذاری و تشخیص و تحت پیگرد قرار دادن عاملان این سه انفجار باز کنند.

این دو انفجار اوایل روز سه‌شنبه رخ داد و ادی راما، نخست وزیر آلبانی آن را حملات تروریستی با هدف تضعیف دولت برای مقابله با جرم و جنایت توصیف کرد.

پلیس آلبانی اعلام کرد، به هیچ کس در این انفجارها آسیبی وارد نیامده است. همچنین بمب سوم که عمل نکرده بود در یک ایستگاه اتوبوس یافت شد.

انتهای پیام

کد N721878

وبگردی