آفتاب

درخواست مجلس نمایندگان آمریکا از کشورها برای کمک به ارسال سلاح به اوکراین

درخواست مجلس نمایندگان آمریکا از کشورها برای کمک به ارسال سلاح به اوکراین

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا خواستار مشارکت کشورهای خارجی در ارسال سلاح به اوکراین شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا خواستار مشارکت و همکاری کشورهای خارجی در ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین شدند و گفتند که کشورهای خارجی باید در کنار آمریکا به ارسال تسلیحات به اوکراین برای مقابله با مخالفان جدایی طلب شرق اوکراین بپردازند.

آدام اسمیت و مک تورنبری، اعضای کمیته سرویس‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا با ارائه لایحه اعلام کردند: وزارت دفاع آمریکا ممکن است همکاری و ارسال تسلیحات نظامی به دولت کی‌یف را بپذیرند که شامل همکاری کشورهای خارجی در این روند و ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین است.

کمک نظامی به اوکراین از جانب دولت‌های خارجی به ایالات متحده این کمک را می‌کند که حمایت لجستیکی و تجهیزات نظامی و تسلیحات کشنده را به همراه تمرینات آموزشی به اوکراین ارائه کند.

در صورتی که این لایحه تصویب شود این قانون جدید مبلغ یک میلیارد دلار را تا 30 سپتامبر 2017 برای کمک‌های نظامی و کشنده به کی‌یف و با هدف دفاع از تمامیت ارضی‌اش در برابر مخالفان خارجی اختصاص خواهد داد.

غرب روسیه را به حمایت از مخالفان جدایی طلب شرق اوکراین متهم می‌کند؛ اتهامی که مسکو آن را نمی‌پذیرد.

قانون پیشین توسط کنگره آمریکا تصویب و در دسامبر 2014 به امضای باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور رسید به طوری که براساس این قانون 350 میلیون دلار برای تجهیز و مسلح کردن ارتش اوکراین اختصاص یافته است. البته تاکنون این مبلغ برای اوکراین تنها برای حمایت تسلیحات غیرکشنده و اقتصادی بوده است.

انتهای پیام

کد N721769

وبگردی