آفتاب
بروجردی:

مذاکره یعنی بده بستان در جاده‌ای که دوطرفه است

مذاکره یعنی بده بستان در جاده‌ای که دوطرفه است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ایران اسلامی با همه وجود از انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند به همین دلیل راهپیمایی ۲۲ بهمن عملاً تبدیل به یک عرض‌اندام در اقتدار ملی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، علاالدین بروجردی در مراسم راه‌اندازی خط تولید جدید شرکت زاگرس خودروی بروجرد در جمع خبرنگاران، افزود: تمامی اقشار، سلایق سیاسی و تمامی رده‌های سنی از کودکان گرفته تا افراد مسن همگی در این اقتدار ملی نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با اشاره به حضور مردمی و حماسه‌ساز ملت ایران در روز 22 بهمن، اظهار کرد: نگاه مردم ایران اسلامی به 22 بهمن جدای از تمام مشکلاتی است که در کشور وجود دارد و در حقیقت آنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را که با خون پاک ده‌ها هزار شهید به‌وجود آمده و استوار باقی‌ مانده است، فرزند خود می‌دانند.

وی با اشاره به پاسخ قاطع ملت ایران در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن به سرکردگان مستکبر جهانی، تصریح کرد: آمریکا و دولت‌های مستکبر دنیا قطعاً پاسخ خود را در امروز با حضور پرشور و حماسی مردم درصحنه دریافت می‌کنند و دنیا بار دیگر شاهد بزرگ‌ترین راهپیمایی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

بروجردی با اشاره به رفتار غیرمنطقی آمریکایی‌ها در مذاکرات اخیر، اظهار کرد: نباید فراموش کرد که آمریکایی‌ها دنبال توافق هستند منتهی رفتار آن‌ها رفتاری کاملاً غیرمنطقی است و تابع چند کشور اروپایی دنباله‌رو آن‌ها در مذاکرات است و با توقع بالای خود انتظار دارند همه خواسته‌های‌شان تحقق یابد اما باید بدانند که این روش درست نیست؛ چراکه مذاکره یعنی بده بستان و یک جاده دوطرفه است.

وی پذیرش موقت محدودیت‌های اعمال‌ شده در مذاکرات ژنو را منوط به رفع تحریم‌های موجود دانست و خاطرنشان کرد: لغو کلیه تحریم‌های کنگره و دولت آمریکا، اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل از خواسته‌های قطعی تیم مذاکره‌کننده ایران است و نباید آن‌ها بنا بر میل خود به‌صورت مرحله‌ای با کلیات توافق کرده و اعلام کنند که بخشی از تحریم‌ها را لغو می‌کنند.

وی با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر موظف کردن دولت به لغو توافق نامه ژنو در صورت به بن‎بست کشاندن مذاکرات هسته‌ای توسط آمریکا، اظهار کرد: در صورت تصویب و یا اعمال هرگونه تحریم جدید و یا افزایش تحریم‌ها توسط آمریکا دولت موظف است بلافاصله توافق نامه ژنو را لغو کرده و مطابق مصوبه مجلس عمل کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اقتصاد کشور را به مسئله مذاکرات هسته‌ای گره نزده‌ایم و به‌طور قطع دشمنان باید بدانند هم در زمینه اقتصاد و هم انرژی هسته‌ای پیروز خواهیم شد.

وی با بیان این‌که «به‌طور قطع مبنای اقتصاد ایران اقتصاد مقاومتی است و بر مبنای توانمندی‌های داخلی خود حرکت خواهیم کرد»، افزود: ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی و در شرایط سخت مهمترین نقش را در تحولات مختلف طی ۳۶ سال گذشته داشته‌اند و علاوه بر این اصل ۴۴ قانون اساسی و رهنمودهای مقام معظم رهبری و مصوبات مجلس نیز بر حضور مردم در عرصه اقتصاد تاکید دارد.

انتهای پیام
کد N721754

وبگردی