آفتاب

همایش منطقه‌ای «امام خمینی(ره)؛ احیاگر سنت نبوی» برگزار شد

همایش منطقه‌ای «امام خمینی(ره)؛ احیاگر سنت نبوی» برگزار شد

همایش منطقه‌ای «امام خمینی(ره)؛ احیاگر سنت نبوی» همزمان با ایام مبارک دهه فجر امروز، در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، ماموستا قادر قادری، در همایش منطقه‌ای «امام خمینی(ره)؛ احیاگر سنت نبوی» با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در بیداری اسلامی اظهار کرد: زندگی ساده و بی‌آلایش معمار کبیر انقلاب در عصر پرزرق و برق حاضر الگوی کاملی برای روحانیون، سیاست‌مداران و خدمتگذاران مردم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این‌که روحانیون همواره خط‌دهنده و رهبران فکری مردم بوده‌اند، افزود: در این راستا روحانیون و علما باید همواره آگاه و هوشیار بوده و جامعه را هدایت کنند.

امام جمعه پاوه بیان کرد: باید با تعریف اهداف و چشم‌اندازهای منطبق با آموزه‌های اسلامی جامعه را از تزلزل مصون کنیم.

وی عنوان کرد: باید زمان‌شناس بوده و نسبت به معیارها، شاخص‌ها و ویژگی‌های برهه زمانی که در آن زندگی می‌کنیم، آگاهی داشته باشیم.

ماموستا قادری با اشاره به این‌که در عصر حاضر پنج خطر اصلی اسلام را تهدید می‌کند، افزود: حسادت بین مسلمانان، نفاق، خباثت کافران در خاورمیانه، بلندپروازی مردم و مکر و حیله‌های شیطان همگی دست در دست هم داده‌اند تا وحدت و انسجام بین مسلمانان را خدشه‌دار کنند.

امام جمعه پاوه بزرگترین خطر برای جهان اسلام را گروه افراطی داعش دانست و تصریح کرد: داعشیان گروهی افراد مریض، قاتل و افراطی هستند که حقیقت حرکتشان اسلام هراسی است.

وی با اشاره به نامناسب بودن وضعیت مدارس علوم دینی و روحانیت اهل سنت عنوان کرد: متأسفانه علما وحدت رویه ندارند و دروس این حوزه‌ها نیز منسجم نیست که این امر می تواند ضربه مهلکی به آنان وارد کند.

ماموستا قادری افزود: باید در نحوه آموزش، ارائه دروس و جذب طلاب تجدید نظر شود و نیروهای معتدل و مورد احترام مردم تربیت شوند.

وی با اشاره به وجود امنیت در کشور عنوان کرد: مردم ما در کمال آسایش و راحتی در داخل کشور زندگی می‌کنند در حالیکه در غرب و شرق کشور مردم حتی در مسجد هم امنیت ندارند.

امام جمعه پاوه با اعلام این‌که پیامبراسلام با هرگونه افراط و تفریط مخالف است، عنوان کرد: افراط و تفریط در هر کاری انسان را به سمت نابودی و انحطاط می‌کشاند.

وی در پایان یادآور شد: خواندن نماز، رفتن به حج و دیگر دستورات دین هر کدام پیام‌هایی دارند که مسلمانان باید با دریافت این پیام‌ها راه را به اشتباه نروند.

همچنین حجت‌الاسلام محرم‌علی فراشی، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در همایش منطقه‌ای امام خمینی(ره) احیاگر سنت نبوی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران وحدت و انسجام را بین اقوام و مذاهب اسلامی ایجاد کرد گفت: ملت ایران الگوی عینی برای پیشرفت و آزادگی مسلمانان جهان هستند.

وی افزود: امروز به نام انقلاب اسلامی وحدت ملی و انسجام اسلامی نام‌گذاری شده است و باید به این مهم توجه کرد که تقویت وحدت مهم‌ترین نیاز مسلمانان است.

فراشی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران وحدت و انسجام را بین اقوام و مذاهب اسلامی ایجاد کرد، افزود: ملت ایران الگوی عینی برای پیشرفت و آزادگی مسلمانان جهان هستند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: به برکت استقرار نظام مقدس اسلامی شاهد برپایی همایش‌ها، جلسات و کنگره‌های ملی و منطقه‌ای با محوریت تقریب بین مذاهب اسلامی بین بآقایان اهل سنت و اهل تشیع هستیم.

وی با اشاره به اینکه هنوز ملت ایران و ظرفیت‌های انقلاب اسلامی ایران برای جهانیان ناشناخته است، عنوان کرد: بدون شک گرامی‌داشت ایام انقلاب از جمله اموری است که می‌تواند این ظرفیت‌های والا را به جهانیان بشناساند.

فراشی اعلام کرد: روز 22 بهمن مسلمان ایران در کنار همدیگر و با صفوفی به هم پیوسته بار دیگر اتحاد و انسجام خویش را به نمایش خواهند گذاشت و مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و مستکبران جهان وارد خواهند کرد.

مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: علما و روحانیون اهل سنت و اهل تشیع منطقه غرب کشور نیز همواره به عنوان رهبران فکری و عقیدتی مردم مسلمان این منطقه مطرح بوده و در عرصه‌های مختلف پیشرو بوده‌اند.

حجت‌الاسلام اکبر بیگلری، دادستان ویژه روحانیت غرب کشور نیز در این همایش با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) سه هدف اصلی را برای انقلاب اسلامی تعیین کرد، اظهار کرد: ساقط شدن حکومت ستم شاهی، بنیان گذاشتن حکومت اسلامی و ساقط کردن حکومت استبدادی سه هدف اصلی امام خمینی(ره) بوده است.

وی افزود: امام راحل در دوران زندگی پربرکت خود با پشتوانگی مردم توانست حکومت ستم شاهی را نابود کرده و بنیان حکومت اسلامی را بگذارد و امروز وظیفه ماست تا به عنوان ادامه دهنده راه رهبرکبیر انقلاب و با حمایت رهبر معظم انقلاب حکومت استبدادی را نابود کنیم.

بیگلری اعلام کرد: برای حاکم‌شدن آموزه‌های اسلامی در کشور هزینه‌های بسیاری شده و ثمره این هزینه بیداری اسلامی است که به برکت آن امروز اسلام در جهان همه‌گیر شده است.

وی اعلام کرد: امام خمینی(ره) حاکمیت آموزه‌های دینی در جامعه ایران را زنده کرد و به مردم مسلمان ایران هویت اسلامیشان را بازگرداند.

دادستان ویژه روحانیت غرب کشور عنوان کرد: امام خمینی(ره) با تأسی از سیره رسول‌الله(ص) امتی را تربیت کردند که در برابر تمام سلاح‌های پیشرفته دنیا ایستادند و به جهانیان نشان دادند که آمریکا طبل توخالی بیش نیست.

وی عنوان کرد: آمریکا امروز دیگر هیچ سرمایه‌ای ندارد و با سیاست جنگ‌افروزی خود می‌خواهد تا ارتشش را سرپا نگه دارد که با این اقدامات راه به جایی نخواهد برد.

بیگلری با اشاره به اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به انواع فنون نظامی مجهز شده است، تصریح کرد: ملت ایران برای ایستادگی در مقابل کشورهای استبداری باید هزینه بدهد و هزینه این ایستادگی، تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان است.

وی خاطرنشان کرد: خط ولایت تنها راه نجات ما در برابر توطئه‌های روزافزون دشمنان است و با حرکت در مسیر ولایت فقیه هیچ آسیبی برکشور ما حاکم نمی‌شود.

دادستان ویژه روحانیت غرب کشور یادآور شد: حفظ وحدت و انسجام بین اقوام و مذاهب اسلامی در کشور مهم ترین سلاح در برابر توطئه‌های دشمنان بوده و باید همه ما در این راستا احساس مسئولیت کنیم.

در ادامه در همایش منطقه‌ای «امام خمینی(ره)؛ احیاگر سنت نبوی» حجت‌الاسلام سیدمحمدحسینی شاهرودیاظهار کرد: مبارزه با طاغوت، برقراری حکومت اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور منجی عالم بشریت از جمله اهداف امام راحل بود.

وی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران تداوم انقلاب جهانی رسول‌الله(ص) بوده است، افزود: تمامی قوانین و مقررات در ایران اسلامی منطبق با آموزه‌های اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اعلام این‌که انقلاب اسلامی ایران مبنای هویت‌بخشی به همه مسلمانان جهان داد، بیان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تنها قانون در جهان بوده که بر اساس آموزه‌های قرآنی تدوین شده است.

وی به ویژگی‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران اشاره و عنوان کرد: وحدت بین اقوام و مذاهب اسلامی رمز پیروزی و اقتدار کشور ایسران اسلامی است.

حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی(ص) را به ایرانیان شناخت، عنوان کرد: امام راحل با اسلام آمریکایی و توطئه‌های جبهه استکبار برای بیگانه‌کردن مردم مسلمان ایران با آموزه‌های قرآنی مبارزه کرد.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) حاکمیت دین اسلام در جامعه ایران را برقرار کرد و اخوت و برادری را به صورت عملی بین اقوام و مذاهب اسلامی در کشور پایه‌گذاری کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بیان کرد: در دورانی که شرق و غرب دست به دست هم داده بودند تا خدا را در زندگی انسان ها حذف کنند، انقلاب اسلامی ایران خدا را در جهان مطرح کرد.

عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان نیز در این همایش اظهار کرد: اگر عملکرد امام خمینی(ره) را با پیامبر اسلام(ص) مقایسه کنیم خواهیم دید که امام خمینی در انقلاب اسلامی تمام سنت‌های نبوی را احیا کرد.

استاندار کردستان عنوان کرد: امام خمینی (ره) جامعه را به سوی اخوت و برادری هدایت کردند و حکومتی را پایه‌ گذاری کردند که در حال حاضر الگویی به تمام معنا برای تمامی مسلمانان و آزادی ‌خواهان جهان است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اتحاد اقوام و مذاهب نبود ایران نمی‌توانست هشت سال دفاع مقدس را تاریخ ساز کند و اسلام را در جهان ترویج دهد.

استاندار کردستان یادآور شد: انتظار می‌رود در راهپیمایی 22 بهمن با تمام قدرت آحاد جامعه در برابر فتنه‌های دشمنان بایستند و اقتدار ایران را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام

کد N721726

وبگردی