آفتاب

تندگویان: می‌توان ساختمان مرکز تجارت‌جهانی در خیابان فردوسی را اصلاح کرد

تندگویان: می‌توان ساختمان مرکز تجارت‌جهانی در خیابان فردوسی را اصلاح کرد

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مرحله فعلی امکان اصلاح ساختمان مرکز تجارت جهانی در خیابان فردوسی برای به منظور تامین امنیت ساختمان امکان پذیر است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمدمهدی تندگویان در جریان سخنان پیش از دستور جلسه یکصد و سی و یکم به موضوع ساختمان تجارت جهانی اشاره کرد و گفت: آنچه شورای اسلامی شهر تهران بر آن تاکید دارد و موضوع ایمنی این ساختمان است.

وی با بیان اینکه در این مرحله امکان اصلاح ساختمان به منظور تامین امنیت ساختمان امکان پذیر است ادامه داد: موضوع کمیسیون ماده 100 نیز موضوعی است که شهرداری باید پیگیر آن باشد.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به احداث خط تندرو خیابان های شهید مطهری و شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: در حالی شهرداری در حال انجام اقدامات در این زمینه است که هیچ مطالعاتی در این زمینه صورت نگرفته است ضمن اینکه چنین موضوع در برنامه 5 ساله و بودجه سالانه شهرداری نیامده است.

او گفت: پیمانکار کار خود را شروع کرده است. ما صد درصد با اجرای این طرح مخالف هستیم.

به گفته تندگویان طول کل پروژه 7 هزار و 316 متر است که 23 تقاطع اصلی 44 تقاطع فرعی و 39 چراغ راهنمایی و رانندگی را در مسیر خود دارد: به دلیل وجود محل توقف در هر 500 متر، امکان ایجاد خط تندرو وجود ندارد.

وی گفت: اجرای این طرح تکرار طرح پیاه راه سازی خیابان 17 شهریور است. حذف پارکینگ های کنار خیابان، مختل کردن سیستم با وجود تعداد زیادی نهاده های دولتی و مشکل محل ایجاد پایانه برای اتوبوس ها و محل نگهداری آنها از مشکلات دیگر این طرح است. این طرح با خدمت رسانی به مردم منافات دارد. طرح اولیه ایجاد خط تندرو در خلاف جهت بود که با اعتراض این مسیر همه جهت شد که اکنون کمیسیون معماری و شهرسازی با تفکیک مخالف است.

پس از این تذکر رئیس شورای شهر تهران از کمیسیون عمران و حمل و نقل و کمیسیون معماری و شهرساز خواست تا جلسه ای را تشکیل دهند و با دعوت از معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران این موضوع را بررسی کنند.

۴۷۴۷

کد N721650

وبگردی