آفتاب
امیر شاه صفی مطرح کرد:

تولید نسل جدید موشک‌ها و تسلیحات نقطه زن لیزری

تولید نسل جدید موشک‌ها و تسلیحات نقطه زن لیزری

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: این نیرو در تولید تجهیزات گلوگاهی، استعداد بازیابی انواع هواپیما‌ها، تولید و بهینه‌سازی انواع تسلیحات نقطه‌زن لیزری و پهپاد‌ها، نسل جدید موشک‌ها کاملا توانمند است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسمی که شامگاه دوشنبه ۲۰ بهمن با حضور وابستگان نظامی کشور‌های دوست، حجت الاسلام و المسلمین احمد جلیلی صفت رییس اداره عقیدتی سیاسی و جمعی از فرماندهان و مسئولین این نیرو برگزار شد، گفت: نیروی هوایی با درک صحیح از شرایط موجود و رصد فعل و انفعالات منطقه ­ای و فرامنطقه‌ای، راهکارهای حفظ و ارتقاء توان دفاع هوایی ایران را در جنگ‌های مدرن مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: این نیرو در تولید تجهیزات گلوگاهی، استعداد بازیابی انواع هواپیما‌ها، تولید و بهینه‌سازی انواع تسلیحات نقطه‌زن لیزری و پهپاد‌ها، نسل جدید موشک‌ها کاملا توانمند است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار داشت:، توانمندی تخصصی و تجهیزاتی در جنگ الکترونیکی و افزایش برد هواپیما‌ها با توجه به فراهم کردن شرایط سوخت‌گیری هوایی و تجهیز هواپیماهای آفندی به تسلیحات پدافندی از دیگر اقدامات موثر نیروی هوایی ارتش است.

وی با اشاره به دستاور دهای رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله(ص) ادامه داد: این رزمایش که اخیرا در مساحتی بالغ بر 2 میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع برگزار شد تنها گوشه‌­ای از اقتدار، عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

امیر شاه‌صفی افزود: هماهنگی کامل نیرو‌ها، وحدت فرماندهی، عملیات پیچیده مشترک، استفاده از دستاوردهای بومی و داخلی صنایع دفاعی کشور، تقویت ایمان و روحیه جهادی ازجمله نتایج و دستاوردهای مهم رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله(ص) بود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش، تاکید کرد: توانمندی دفاعی ایران، ناقض امنیت منطقه نیست، بلکه نکته­ قابل اعتماد و اتکایی برای برقراری امنیت در نقطه­ی حیاتی خلیج فارس است. ما بیشترین طول مرز آبی را در خلیج فارس و دریای عمان داریم و پر واضح است که هر اندازه این منطقه­ راهبردی امن‌تر باشد، سهم ما از امنیت، بیشتر خواهد بود و به همین دلیل خود را مکلف می‌دانیم نقشی موثر در ایجاد امنیت داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دو جریان گروه‌­های تکفیری و اسلام‌ستیزی سیاستمداران غرب اشاره و تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که قدرت­‌های سلطه­‌جو و اقمار وابسته به آن‌ها با صرف هزینه­‌های گزاف، جریان­‌های تروریستی تکفیری سلفی و القاعده را در بین کشورهای اسلامی سازماندهی و پشتیبانی می‌کنند تا از طریق گسترش خشونت، ترور، ناامنی و افراط‌گرایی، کشورهای مسلمان منطقه را دچار بحران‌های داخلی و درگیری­‌های قومی و نژادی کرده و چهره­ای خشن از دین اسلام و مسلمانان در جهان نمایش دهند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: گروه داعش که به‌طور رسمی و با حمایت مستقیم برخی کشورهای غربی در زمان بحران سوریه شکل گرفت هم­‌اکنون به‌عنوان مهم‌ترین تهدید در منطقه و جهان برای امنیت، صلح و ثبات شناخته می‌شود که اقدامات زشت و وحشیانه این گروه­ تروریستی مورد تأیید هیچ­ یک از فرق­ اسلامی نیست.

وی بیان کرد: شکست تفکر یک­جانبه‌گرایی و شکست­‌های پی­‌درپی در عراق، سوریه، افغانستان و لبنان باعث شد ایالات متحده برای پیشبرد اهداف خود که‌‌‌ همان سوق دادن کشورهای مسلمان منطقه به مرحله فروپاشی است، به بازیگران منطقه­‌ای متوسل شده و با استفاده از گروهک­‌های تروریستی، جنگ­‌های نیابتی را در دستور کار خود قرار دهد.

امیر شاه‌صفی خاطرنشان کرد: نظام سلطه در ادامه اقدامات خود علیه مسلمانان و کشورهای اسلامی به اعتقادات و باورهای مذهبی مسلمانان حمله کرده و با درج مطالب و تصاویری بر علیه پیامبر عظیم‌الشان اسلام که پیامبر یک میلیارد و نیم انسان در جهان است و به­‌عنوان پیامبر رافت و مهربانی در جهان شناخته می‌شود، روح مسلمانان را جریحه­‌دار کرد.

وی ضمن دعوت افراد گمراه به مطالعه تعالیم الهی پیامبر اسلام، افزود: این اقدام نه‌تنها توهینی آشکار و صریح به دین مبین اسلام است، بلکه اهانت به همه مذاهب و فرق الهی، همه رسولان و ادیان الهی و به تمام انسان‌های آزاده جهان است.

فرمانده نهاجا گفت: اگر به تاریخ ۳۶ ساله­ی انقلاب اسلامی نگاه کنید خواهید دید، از بدو انقلاب، تحریک و تجهیز گروهک‌های معاند، منافق و تجزیه طلب تا تحمیل جنگی نابرابر و تحریم‌های بهداشتی و درمانی، اقتصادی، علمی و هوانوردی در دستور کار دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: تحمیل جنگی نابرابر یکی از راهبرد‌های زخم‌خوردگان از انقلاب مردمی ایران بود. در این میان نیروی هوایی ارتش اولین هدفی بود که در حمله عراق علیه ایران در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ مورد حمله قرار گرفت ولی بلافاصله در زمانی کمتر از دو ساعت با عکس‌العمل این نیرو مواجه شد. در طول جنگ که تا ۲۷ تیرماه ۱۳۶۷ به طول انجامید نیروی هوایی در کنار سایر نیروهای مسلح و بسیج مردمی به دفاع از کشور پرداخت؛ این در حالی است که به دلیل وابستگی‌های خارجی پیش‌بینی می‌شد ظرف چند ماه نیروی هوایی زمین‌گیر شود.

امیر شاه‌صفی افزود: انجام عملیات­‌های نظامی جهت مهار، تثبیت و جلوگیری از پیشروی دشمن، انجام عملیات‌های شناسایی، نقش فعال در همکاری و پشتیبانی از سایر نیروهای نظامی و بسیج مردمی، ازجمله حضور تاثیرگذار درعملیات­‌های فتح‌المبین، بیت‌المقدس، بدر، خیبر و والفجر۸ را می‌­توان اوج این افتخارات دانست.

وی تصریح کرد: عملیات کلاسیک دزفول و بیت­‌المقدس، از بین بردن نیروی­ دریایی­ عراق در عملیات مروارید در خلیج­ همیشه فارس، حفاظت از نفتکش­‌ها و سایر کشتی­‌های تجاری و حفظ زنجیره اقتصادی و درآمدزای کشور، سوخت‌گیری در طول جنگ تحمیلی و حرکت به سمت خودکفایی و بازسازی تجهیزات و تغییر سیستم غربی به سیستم بومی در نیروی هوایی حاکی از شکل­‌گیری چهره جدیدی از توازن توان دفاعی ایران در برابر تهدید‌ها است که روز به روز در حال تقویت است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: یکی از گام­‌های بلندی که در جهت سقوط زودهنگام رژیم طاغوتی پهلوی انجام گرفت، حرکت متهورانه کارکنان نیروی هوایی ارتش در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ بود؛ در این روز تاریخی کارکنان فداکار و متعهد نیروی هوایی با یک حرکت متهورانه به سیل خروشان ملت مبارز پیوستند و با اجرای برنامه رژه و ادای احترام به امام خمینی(ره) رهبر عظیم‌الشان و بنیان­گذار جمهوری اسلامی ایران بیعت خود را با ایشان اعلام کرده و سندی از افتخار، حماسه، رشادت و ایمان را در برگ­‌های زرین تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رساندند.

 وی ادامه داد: نیروی هوایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و کوتاه شدن دست بیگانگان از میهن اسلامی، به سرعت با اتکا به توانمندی­‌های متخصصان­ و کارشناسان­ داخلی، شروع به سازماندهی و بازسازی نیرو کرد و با ایجاد خودکفایی و خوداتکایی، نیازمندی‌­های فنی و عملیاتی نیرو را تامین کرد.

امیر شاه‌صفی در پایان گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌­کند تا روابط نظامی شایسته­‌ای با ارتش کشورهای دوست و برادر برقرار کند تا سهمی موثر در مسیر توسعه صلح و امنیت منطقه­ای و جهانی ایفا کند. در این راستا نیروی هوایی آمادگی همکاری و تبادل تجربیات با نیروی هوایی کشورهای دوست در زمینه تبادل دانشجو و انتقال تجربیات آموزشی، دیدار مقامات عالی‌رتبه و هیات­‌های کار‌شناسی تخصصی، اجرای رزمایش‌های مرکب و همکاری‌های فنی را داشته و از آن استقبال می‌کند.

کد N721521

وبگردی