آفتاب

ویژه برنامه‌های فرهنگی راهپیمایی یوم الله 22بهمن اعلام شد

ویژه برنامه‌های فرهنگی راهپیمایی یوم الله 22بهمن اعلام شد

برپایی سایر غرفه‌های خلاقانه و اقتضائی با استفاده از پتانسیل شمسه و استیج ویژه روز راهپیمایی و اجرای برنامه‌های تعاملی با تاکید بر اجرای مسابقه و اهدای جایزه نیز از دیگر برنامه‌های پردیس‌های انقلابی است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تشریح ویژه برنامه‌های فرهنگی راهپیمایی یوم الله 22بهمن گفت: به پاسداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با شعار من انقلابی‌ام، برنامه‌هایی چون اجرای گروه سرود جوانان و نوجوانان شمسه آئینی، برپایی 22 پایگاه محلی چشمه‌های انقلاب و 22 پردیس انقلابی در مسیر راهپیمایی از میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی اجرا می‌‍‍‌شود.

به گزارش ایلنا٬ حجت الاسلام والمسلمین امرودی فرارسیدن یوم الله 22 بهمن را تبریک گفت و بیان کرد: ویژه برنامه‌های دهه فجر امسال بر اساس رویکرد مردمی بودن جشن های پیروزی انقلاب اسلامی، شور و نشاط انقلابی در برنامه ریزی‌های مربوطه، توجه ویژه به کودکان و نوجوانان در اجرای برنامه‌ها و همچنین بازخوانی نقش اقوام ایرانی در ماندگاری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های فرهنگی راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: 22 پردیس انقلابی در مسیر راهپیمایی از میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی برپا می شود.

وی در ادامه به تشریح عناوین و موضوع فعالیت پردیس‌های انقلابی پرداخت و افزود: غرفه‌های محله محور؛ خانه قرآن و عترت، خانه فرهنگ و هنر، خانه سلامت، خانه کودک و خانه ورزش (مسابقات و سرگرمی های قرآنی، نقاشی کودکان، ایستگاه سلامت، ورزش و بازی و...)، غرفه توزیع کتاب و محصولات فرهنگی (پرچم، بادکنک های رنگی، سربند و...)، غرفه عکس و فیلم مستند انقلاب اسلامی و پخش سرودهای انقلابی، غرفه نسیم بهشت (پخش اذان زنده توسط اداره‌کننده غرفه مربوطه و برپایی نماز)، غرفه عکس یادگاری از نمادهای انقلاب اسلامی، غرفه بازیافت (با هدف ترویج زمین پاک آسمان آبی) و هدف عملیاتی پاکسازی مسیر راهپیمایی از زباله های کاغذی برپا می شود.

همچنین برپایی سایر غرفه‌های خلاقانه و اقتضائی با استفاده از پتانسیل شمسه و استیج ویژه روز راهپیمایی و اجرای برنامه‌های تعاملی با تاکید بر اجرای مسابقه و اهدای جایزه نیز از دیگر برنامه‌های پردیس‌های انقلابی است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تمامی پردیس‌ها از 8 صبح روز 22 بهمن فعالیت خود را آغاز کرده و با پخش اذان ظهر به کار خود پایان خواهند داد که پیش بینی امکانات لازم برای اقامه نماز ظهر و عصر برعهده مناطق واقع شده در محدوده انجام راهپیمایی است.

وی از برپایی 22 پایگاه محلی با عنوان چشمه‌های انقلاب خبر داد و افزود: در این پایگاه‌ها معاونت امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22 گانه به معرفی مدیریت محله، دستاوردها و امکانات موجود می پردازند و در کنار آن نمایشگاه فرهنگی؛ محله در شکل گیری انقلاب اسلامی نیز برپا می شود.

به گفته، امرودی اجرای سرود 300 نفره با حضور جوانان و نوجوانان شمسه آئینی در محل جایگاه، مستندسازی حماسه حضور مردمی راهپیمایی 22 بهمن با حضور یکهزار عکاس شمسه‌ای، اجرای زنده نقاشی روز شمار انقلاب در قاب تابلوهای 6 متری با حضور نقاشان شمسه ای و حضور گروههایی با پوشش اقوام مختلف ایرانی در روز راهپیمایی از دیگر برنامه های وی‍‍ژه مراسم یوم الله 22 بهمن به شمار می رود.

کد N721171

وبگردی