آفتاب
/گزارش/

رابطه گروه‌های تروریستی با رژیم صهیونیستی

رابطه گروه‌های تروریستی با رژیم صهیونیستی

سایت البدیل با انتشار گزارشی درخصوص ساختار و عملکرد دو گروه تروریستی جبهه النصره و انصار بیت‌المقدس مصر از رابطه این دو گروه با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در گزارش منتشر شده از سوی سایت البدیل درخصوص رابطه جبهه النصره و گروه تروریستی انصار بیت‌المقدس مصر آمده است: بررسی نقاط تمرکز گروه‌های تکفیری و تروریستی بر روی نقشه نشان می‌دهد اکثر آنها در نزدیکی فلسطینی اشغالی قرار دارند اما تفنگ‌های آنها به سمتی غیر از سمت اسرائیل نشانه رفته است و در موارد بسیاری از اسرائیل حمایت می‌کند.

از زمان تشکیل این گروه‌های تروریستی مشخص شده است که مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی در پایین‌ترین اولویت آنها قرار دارد. از سال گذشته و همزمان با گسترش این گروه‌های تروریستی در طول و عرض جغرافیایی کشورهای عربی شاهد آن هستیم که گروه تروریستی جبهه النصره و انصار بیت‌المقدس در مرزهای فلسطین اشغالی مستقر شده‌اند به طوری که نیروهای تروریستی جبهه النصره در خط سبز بلندی‌های جولان اشغالی سوریه حضور دارند اما این حضور نه برای آزادسازی مسجد‌الاقصی بلکه برای حمایت از رژیم صهیونیستی و هماهنگی‌های نظامی و امنیتی با این رژیم و مداوا شدن مجروحان این گروه تروریستی در بیمارستان‌های اسرائیلی صورت می‌گیرد.

همین مساله در منطقه سینای مصر نیز وجود دارد به طوری که گلوله‌های گروه تروریستی انصار بیت‌المقدس که شاخه داعش در امارت سینای مصر محسوب می‌شود، رژیم صهیونیستی را نشانه نرفته است بلکه سربازهای ارتش مصر را مورد هدف قرار می‌دهد.

حضور این نیروهای تروریستی در منطقه مرزی بین مصر و نوار غزه باعث شده تا دولت مصر مجبورشود این منطقه را تخلیه کند تا براساس معاهده صلح با رژیم صهیونیستی، امنیت این منطقه حفظ شود و این همان چیزی است که رژیم صهیونیستی از سال‌ها قبل تاکنون آن را می‌خواهد.

این بدان معناست که اسرائیل در ایجاد یک منطقه حائل در مرزهای اراضی اشغالی مانند صحرای سینا و بلندی‌های جولان سوریه بدون حضور هیچ نیروی نظامی موفق شده است. به طوری که ارتش سوریه و مصر به درگیری با این گروه‌های تروریستی مشغول هستند و قدرت هر دو تحلیل می‌رود. این همان چیزی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رسانه‌های آمریکایی در نیمه سال گذشته به آن اذعان کرد.

در ادامه این گزارش به خصوصیات این دو تشکیلات تروریستی اشاره شده است.

نام اصلی جبهه النصره (جبهه النصره برای اهل شام) است که از ژانویه 2012 در سوریه حضور پیدا کرده است. اکثریت عناصر این گروه تروریستی را سلفی‌های تکفیری و نیروهای خارجی از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی تشکیل می‌دهند.

در آوریل 2013 شکافی میان عناصر جبهه النصره به وجود آمد چراکه ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش در آن زمان اعلام کرد که گروه‌های موجود در سوریه و عراق تحت پرچم "دولت اسلامی در عراق و شام" متحد شوند. بعد از آن مشخص شد که جبهه النصره به مثابه امتداد داعش در عراق به رهبری ابومحمد الجولانی به شمار می‌آید.

شکاف اصلی وقتی صورت گرفت که کشورهای منطقه‌ای حامی گروه‌های تروریستی مانند قطر، ترکیه و عربستان به صورت مستقیم حمایت خود را از جولانی اعلام کردند و ایمن الظواهری، رهبر القاعده حمایت خود را از جولانی اعلام کرد چراکه جولانی با رهبر القاعده بیت کرده بود و بدین ترتیب جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه به شمار می‌رفت.

تعداد عناصر گروه تروریستی جبهه النصره تا شش هزار تن از میان کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی برآورد شده است.

این گروه در سپتامبر 2014 از سوی شورای امنیت یک گروه تروریستی خوانده شد اما این قطعنامه نیز نتوانست مانع ادامه یافتن حمایت ترکیه، رژیم صهیونیستی و قطر از این گروه ترورسیتی شود.

مجله "لو کنر آنشنه" به نقل از منابع اطلاعاتی فرانسوی با انتشار اسنادی گزارش داد که جبهه النصره از سوی اسرائیل حمایت می‌شود و رژیم صهیونیستی در اواخر نوامبر گذشته حمایت‌های اطلاعاتی و تسلیحاتی به این گروه تروریستی ارائه داده است.

نام اصلی داعش در امارت سینا، انصار بیت‌المقدس است و گفته می‌شود ریشه‌های این گروه تروریستی به گروه‌های تندرو در مصر می‌رسد. فعالیت‌های این گروه تروریستی از دو سال قبل تاکنون نشان می‌دهد که سرکردگان این گروه تلاش دارند ابتدا دولت مصر و نیروهای ارتش در صحرای سینا را مورد هدف قرار دهند.

این گروه بعد از اجرای یک رژه نظامی در ژوییه 2014 با صدور بیانیه‌ای خود را متصل به گروه تروریستی داعش اعلام کرده و از پرچم این گروه تروریستی استفاده کرد.

بعد از وقوع حملات پی در پی در اکتبر و فوریه سال گذشته این گروه تروریستی سرسپردگی خود را به سرکردگی داعش اعلام کرد و ابوبکر البغدادی نیز این درخواست را پذیرفت و وعده داد که نیروهای بیشتری برای این گروه تروریستی اعزام کند.

اخیراً نیز اعضای این گروه حملاتی را علیه تاسیسات وابسته به ارتش مصر در سینا انجام داده است.

آمار دقیقی از تعداد نیروهای این گروه تروریستی منتشر نشده اما براساس آمار مرکز اطلاعاتی استراسفورد تعداد نیروهای تروریستی تنها دو هزار تن است.

بیشتر نیروهای این گروه در شمال سینا و شهرهای العریش، الشیخ زوید،‌ رفح و الجوره مستقر هستند.

به زعم آنها مصر و فلسطین اشغالی میدان‌هایی برای مبارزه به شمار می‌آید اما تاکنون یک عملیات علیه رژیم صهیونیستی انجام نداده‌اند.

انتهای پیام

کد N721121

وبگردی