آفتاب

حمله انتحاری به سامرا شش کشته و 29 زخمی برجای گذاشت

حمله انتحاری به سامرا شش کشته و 29 زخمی برجای گذاشت

ایرنا نوشت:

سرهنگ 'خالد الدراجی' یکی از فرماندهان پلیس عراق روز سه شنبه گفت: تروریست ها با انجام یک حمله انتحاری در مقر ارتش در شهر سامرا، شش نفر را به قتل رسانده و 29 نفر دیگر را نیز زخمی کردند.

به گزارش پایگاه خبری 'رأی الیوم'، سرهنگ الدراجی افزود: دو انتحاری به وسیله دو دستگاه خودرو بمب گذاری شده همزمان خود را به نزدیکی مقر نیروهای ارتش در منطقه 'طریق الثرثار' واقع در 20کیلومتری جنوب غرب سامرا رسانده و با انفجار این خودروها، شش سرباز عراقی را کشته و 29 نفر دیگر را زخمی کردند.

وی افزود: تروریست ها پس از حمله این دو انتحاری که به احتمال زیادی از جمله عناصر گروهک تروریستی تکفیری داعش بودند، همچنین به وسیله خمپاره این مقر را گلوله باران کردند.

سامرا یکی از شهرهای مذهبی عراق به شمار می رود که در بخش شرقی رود دجله در فاصله 125 کیلومتری شمال بغداد واقع است. حرم امامین عسکریین امام حسن عسکری و امام علی النقی علیهما السلام در این شهر قرار دارد.

سامرا بزرگترین شهر استان 'صلاح الدین' واقع در شمال غرب عراق، پیوسته مورد حمله تروریست های داعشی قرار می گیرد؛ این شهر در نزدیکی شهر 'تکریت' قرار دارد.

این شهر یکی از مهم ترین شهرهای این منطقه است که نیروهای ارتش، نیروهای مردمی و همچنین عشیره ای برای مقابله با داعش در آن حضور دارند.

4949

کد N721103

وبگردی