آفتاب
/انسجام داخلی؛ پاسخ به تحریم ها/

آریایی‌نژاد: جوانان تکیه‌گاهی برای نیل به اقتصاد مقاومتی

آریایی‌نژاد: جوانان تکیه‌گاهی برای نیل به اقتصاد مقاومتی

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت دادن به جوانان در عمل، گفت: جوانان با داشتن استعدادها، شوق، توان و اشتیاق در انجام امور می‌توانند تکیه‌گاهی برای نیل به اقتصاد مقاومتی باشند.

احمد آریایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه همدان، با بیان این‌که «راهی جز تکیه بر اقتصاد مقاومتی به منظور پاسخگویی به سیاست‌های کشورهای غربی در بحث تحریم نداریم»، ادامه داد: عقاید کشورهای تحت نظر اقتصاد است اما ما اقتصاد را در راستای مبانی انقلاب می‌دانیم؛ بنابراین باید در زمینه اقتصادی به نحوی به سمت خودکفایی حرکت کنیم تا در تحریم‌ها آسیب‌پذیر نباشیم؛ چراکه دشمنان اهدافی را دنبال می‌کنند که ما آسیب بینیم.

وی افزود: باید به گونه‌ای عمل کنیم که یا در تحریم‌ها آسیب نبینیم یا اگر تحریمی شکل می‌گیرد دشمنان نیز متضرر شوند.

وی تصریح کرد: تولید علوم کاربردی و تجاری‌سازی آن‌ها، استفاده بهینه از محصولات داخلی که باید فرهنگ‌سازی شود و پرهیز از متمایل کردن بودجه در کارهای مصرفی و جاری توسط دولت از جمله کارهایی است که در راستای اقتصاد مقاومتی می‌توان انجام داد.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان این‌که «منویات مقام معظم رهبری در خصوص اجرای اقتصاد مقاومتی در دسترس همگان است و می‌توانند به آن عمل کنند»، تصریح کرد: باید تا پایان سال بتوانیم همه سیاست گذاران و مجریان را متقاعد کنیم در این زمینه کار کنند و سال آینده نیز در این راستا قدم برداریم تا سال‌های از دست رفته را جبران کنیم.

وی در بخش دیگری با بیان این‌که «هر بار که حول ارکان نظام متمرکز شده و وحدت داشتیم پیشرفت کردیم»، افزود: در خلال 35 سال پیروزی انقلاب فرصت‌هایی به دست آورده و استفاده کرده‌ایم به طوری‌که شاهد پیشرفت‌هایی در حوزه‌های علمی بوده‌ایم هرچند در بحث انرژی هسته‌ای سنگ‌اندازی‌ها بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه دشمنان دنبال این هستند که مسیر را سد کنند اما تمام تلاش ما این است که بتوانیم مسیر را باز نگهداریم و شاهد پیشرفت باشیم.

آریایی‌نژاد به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان مبنی بر این‌که باید آن‌طور که صلاح است کشور را اداره کنیم نه آن‌طور که کشورهای غربی می خواهند، اشاره و خاطرنشان کرد: هفته آینده ماهواره جدیدی پرتاب خواهد شد و بدین ترتیب مجددا مسیر درست پیشرفت را با شتاب بیشتری طی کنیم و امید داریم با همدلی و وحدت حول محور ولایت، قانون اساسی و ارکان نظام مشکلات را پشت سربگذاریم.

وی یکی از اهداف جنگ نرم دشمن را تفرقه‌افکنی دانست و افزود: در این بین رسانه‌ها نقش مهمی در ایجاد وحدت و یا تفرقه دارند به طوری‌که سلایقی که قانون و ولایت را قبول داشته و زیر چتر نظام قرار دارند باید این روزها روی این مهم تاکید کنند.

وی به حضور نمایندگان با گرایش سیاسی متضاد در کنار هم در صحن علنی مجلس نیز اشاره کرد و گفت: این دوستان در کمال آرامش در کنار هم قرار گرفتند؛ چراکه که دیگر نیازی به جدل نیست و می‌توان کاری کرد که در فضای توام با وحدت، آرامش و صمیمت سلایق را هم داشت به شرط این‌که ز یر چتر نظام باشیم.

نماینده مردم ملایر در بخش دیگری از این گفت‌وگو به حضور پررنگ مردم در 22 بهمن اشاره و اظهار کرد: هر سال از ابتدای انقلاب دیده‌ایم که حضور مردم پررنگ تر شده که این امر به ویژه برای کشورهای خارجی و کسانی که به دنبال مقابله با انقلاب هستند و برای مسئولان داخل استان پیام دارد.

وی تصریح کرد: در فضاهای مجازی می‌بینیم که دشمنا اهدافی را دنبال می‌کنند که یکی از آن‌ها بحث تفرقه‌افکنی، ایجاد فرهنگ و اعتقاد مرغ همسایه را غاز دیدن و ناامید کردن مردم بر اتکا بر درون و توانمندی‌های داخلی است.

وی خاطرنشان کرد: مردم با وجود تمام سختی‌ها مقاوم هستند و در دفاع از آرمان‌هایی که خون جوان‌های‌شان را برای آن داده اند، بازهم در صحنه هستند و با تمام وجود برای دفاع از انقلاب وارد صحنه خواهند شد.

انتهای پیام

کد N720924

وبگردی