آفتاب
شمخانی در دیدار با مشاور امنیت ملی هندوستان:

حمایت غربی ها از تروریسم منجر به توسعه جریان های تکفیری شد

حمایت غربی ها از تروریسم منجر به توسعه جریان های تکفیری شد

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: پافشاری کشورهای غربی بر نادیده گرفتن حقوق و اراده مردم و تلاش برای تغییر حاکمیت کشورها با ابزار تروریسم منجر به توسعه جریان های تکفیری در منطقه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آجیت دووال مشاور امنیت ملی هندوستان که برای دیدار رسمی به تهران سفر کرده است صبح امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

علی شمخانی در این دیدار با اشاره به سوابق تاریخی و مشترکات فرهنگی و تمدنی میان ایران و هند دو کشور را همسایگان بدون مرز مشترک عنوان کرد و اظهار داشت: با اراده سیاسی رهبران دو کشور، همکاری های مشترک ایران و هند به عنوان شرکای راهبردی همواره در مسیر تامین منافع ملی و ثبات منطقه ای سیر صعودی داشته است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با استقبال از مشارکت و سرمایه گذاری هند در برنامه های مرتبط با توسعه بنادر و خطوط ریلی شرق ایران و افزایش همکاری های ترانزیتی چند جانبه افزود: تسریع در اجرای موافقتنامه های اقتصادی، تجاری و اقتصادی میان دو کشور، نقش تعیین کننده ای در ارتقای سطح روابط و شکوفایی ظرفیت های گسترده همکاری دو جانبه به دنبال خواهد داشت.

شمخانی با اشاره به هشدارهای ایران درخصوص گسترش فزاینده موج جدید تروریسم و عواقب ناگوار حمایت مالی و تسلیحاتی برخی کشورهای غربی و همپیمانان منطقه ای آنان از جریان ها ی تکفیری در سوریه و عراق گفت: متاسفانه پافشاری کشورهای غربی بر نادیده گرفتن حقوق و اراده مردم و تلاش برای تغییر حاکمیت کشورها با ابزار تروریسم منجر به توسعه جریان های تکفیری و تصاعد بحران در منطقه شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر لزوم افزایش نقش جنبش عدم تعهد در تقویت صلح و ثبات جهانی، بر مبارزه موثر و به دور از تبلیغات با تروریسم و مشارکت موثر قدرت های منطقه ای در این خصوص تاکید کرد.

در این دیدار آجیت دووال مشاور امنیت ملی هندوستان نیز با تقدیر از نقش ایران در مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات و امنیت در غرب آسیا خواستار ارتقای سطح همکاری های همه جانبه میان دو کشور شد.

وی با اشاره به نقش تعیین کننده  ایران و هند در برقراری ثبات و امنیت در منطقه و رویکردهای مشترک دو کشور در موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی افزود: همکاری های همه جانبه میان ایران و هندوستان هیچگاه متاثر از اراده کشورهای ثالث نبوده و همواره بدون تاثیر گذاری منفی بر کشورهای دیگر مسیر تامین منافع مشترک را پیموده است.

کد N720901

وبگردی