آفتاب
رئیس دیوان عدالت اداری:

حضور باشکوه ملت در راهپیمایی 22 بهمن لبیک به سخنان رهبری است

حضور باشکوه ملت در راهپیمایی 22 بهمن لبیک به سخنان رهبری است

رییس دیوان عدالت اداری گفت: انقلاب اسلامی ایران و پیروزی این نهضت مقدس سرمشق و الگویی برای آزادیخواهان و همه ملت‌هایی است که از استکبار و استعمار رنج می‌بردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیات عمومی دیوان با تبریک دهه مبارک فجر و 22 بهمن سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار کرد: دهه مبارک فجر به‌ویژه 22 بهمن، از یاد و خاطر این ملت فراموش ناشدنی است؛ زیرا در این روز ملت با رهبری امام خمینی قدس سره کشور را از سقوط در ورطه منجلاب دوران ستمشاهی نجات داد.

وی افزود: کشوری که مزین به نام اسلام و تبعیت از خاندان عصمت و طهارت بود با همراهی رژیم پهلوی به جولانگاهی برای استعمارگران به ویژه انگلیس و آمریکا بدل شده بود و این رژیم جنایات بیشماری را در حق ملت ایران در راستای منافع استکبار و استعمار روا داشته بود.

رئیس دیوان عدالت اداری اضافه کرد: ملتی که در شناسنامه خود تبعیت از اسلام و قران را داشت با مدیریت نابخردانه پهلوی در مسیر سقوط قرار گرفته بود و ثروت و سرمایه ملی‌اش به تاراج می‌رفت و تلاش می‌کردند با پیاده کردن فرهنگ غربی در این کشور عزت و حرمتی برای ملت باقی نگذارند.

منتظری با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با وارستگی و والامقامی خود و با هدایت داهیانه این کشور را نجات داد، ادامه داد: ملتی را که شناخته شده نبود توسط امام خمینی(ره) به ملتی عزتمند در دنیا بدل شد. امامی که فریاد کوبنده‌ای بر سر مستکبران و استعمارگران بود و ملت را از منجلاب و گرداب فساد نجات داد.

وی گفت: حقی که امام بر ملت دارد وصف ناشدنی است و خدا را شاکریم که بر ما منت نهاد و چنین انسان والامقام و دل‌سوخته‌ای را در زمان ما و برای ما ارزانی داشت. امام خمینی(ره) این کشور را به جایی رساند که امروز در دنیا شناخته شده و نزد همه ملت‌ها و همه آزادگان الگو و سرمشق است.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به هزینه‌هایی که ملت در راه انقلاب اسلامی داد، خاطرنشان کرد: بی‌شک رسیدن به سعادت هزینه می‌خواهد و هزینه‌ای که این ملت برای رسیدن به آرمان‌ها و اهداف خود داد، کم نبود. شهادت عزیزانش و فشار اقتصادی و تحریمی که تحمل شد، همه بخشی از هزینه‌هایی است که ملت در راه ارزش‌هایش آن را پذیرفته است.

منتظری با بیان اینکه ملتی مانند ملت بزرگ ایران از صدر اسلام تاکنون نداشته‌ایم، تصریح کرد: ملتی که نه تنها در سال‌های 56 و 57 بلکه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز پای نظام و آرمان‌های آن ایستادگی کرد و حضور پرشکوهش در راهپیمایی‌های سالگرد پیروزی انقلاب خود نشانه و نمونه‌ای از این حضور در صحنه است.

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: سخنان کوبنده رهبر معظم انقلاب در ارتباط با مسایل جهانی، منطقه‌ای و همچنین در تبیین خواسته‌های ملت شریف ایران، راهگشای همه ماست.

وی افزود: به تعبیر ایشان ملت عظیم‌الشان ایران در روز 22 بهمن‌ماه با حضور خود در صحنه ضربه محکمی به دهان کسانی که در جهت تحقیر این ملت اقدام می‌کنند، وارد خواهد کرد.

منتظری اضافه کرد: حضور مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن لبیکی است به دعوت مقام معظم رهبری و مشتی است بر دهان استکبار جهانی به ویژه آمریکا و کسانی که در جهت تحقیر ملت ایران تلاش می‌کنند.

وی گفت: از خداوند متواضعانه می‌خواهیم که به ما توفیق دهد تا بتوانیم در مسیر دفاع از دین و ارزش‌های انقلاب پایدار و مستدام باشیم.

انتهای پیام

کد N720723

وبگردی