آفتاب
مدیرکل اوقاف استان تهران:

ساماندهی اطلاعات موقوفات اعتماد جامعه را جلب می‌کند

ساماندهی اطلاعات موقوفات اعتماد جامعه را جلب می‌کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران ضمن تأکید بر ساماندهی اطلاعات موقوفات کشور گفت: این اقدام موجب افزایش اعتماد جامعه به متولیان در اداره موقوفات می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران ضمن تأکید بر ساماندهی اطلاعات موقوفات کشور گفت: این اقدام موجب افزایش اعتماد جامعه به متولیان در اداره موقوفات می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده در نشست تخصصی و هم اندیشی با متولیان وقف با اشاره به لزوم ساماندهی اطلاعات موقوفات گفت: بحمدالله سازمان اوقاف و امور خیریه با تلاش‌های فراوان موفق به ساماندهی و مهندسی کردن اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه در قالب سامانه شد. تشکیل بانک اطلاعاتی موقوفات امری جدید است که برای تحقق آن تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است.

وی افزود: اکنون بیش از 300 نیت و موقوفاتی با تنوع مختلف در استان وجود دارد که ساماندهی اطلاعات آن امری ضروری است و برای مدیریت بهتر و تصمیم گیری شفاف متولیان نیازمند بهره‌مندی از این سامانه هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران تاکید کرد: عدم ساماندهی اطلاعات موقوفات به اعتماد جامعه نسبت به اداره موقوفات ضرر می‌زند و انگیزه کسانی که قصد وقف اموالشان را دارند، کم می‌کند. همچنین ساماندهی اطلاعات موقوفات موجب می‌شود مسئولان نسبت به مراجع بالاتر پاسخگویی شفاف‌تر و دقیق‌تری داشته باشند و به حضور مدیریت بهتر و جلوگیری از ضررها و زیان‌های احتمالی از موقوفات کمک می‌کنند.

محمدزاده اظهار کرد: امروز با آسان سازی ابزار اطلاعات متولیان می‌توانند صفر تا 100 اطلاعات موقوفات را در قالب سامانه ثبت کنند.

وی با اشاره به جایگاه متولیان موقوفات گفت: خدا بر ما منت نهاد خادم کسانی باشیم که زحمت آنها موجب حفظ و حراست اموال وقف و انتقال آن از نسلی به نسل دیگر می‌شود و این فرصتی است که خدا بر عهده یک عده خاص می‌گذارد و ما با اعمال، رفتار و تصمیمات خود باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه و متولیان موقوفات مأموریتی مشترک در حفظ و حراست اموال وقف دارند و همه چیز زیر یک پرچم حرکت کرده و باید بیش از پیش تعامل کنند.

وی افزود: برخی از متولیان دارای سابقه 40 ساله هستند که شاید در کشور هیچ مدیریتی به اندازه آنها در بحث اداره موقوفات تجربه نداشته باشد. متولیان خوشنام، پاکدست و عزتمندی که علیرغم وجود مسایل اقتصادی کلان و وسوسه‌هایی که وجود دارد پرونده پاک و سالمی دارند و سازمان اوقاف و امور خیریه افتخار می‌کند و امتیازی برای خود می‌داند که موقوفات غیر متصرفی توسط شما متولیان اداره می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت موقوفات کمتر از وقف کردن نیست زیرا حفظ و حراست از اموال وقف حس اموال ایتام اباعبدالله الحسین (ع) و ... است و دست اندازی به این اموال اهانت و وهن به اموال اهل بیت (ع) و نیازمندان است.

انتهای پیام

کد N720672

وبگردی