آفتاب

تاکید حماس و جهاد اسلامی بر ادامه راه مقاومت و تحقق آشتی ملی

تاکید حماس و جهاد اسلامی بر ادامه راه مقاومت و تحقق آشتی ملی

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین بر پایبندی به راهکار مقاومت به عنوان گزینه راهبردی خود و نیز پایبندی به اصول فلسطینی و در راس آنها مساله قدس، حق بازگشت، اسرا و مقابله با شهرک سازی های رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) جنبش‌های حماس و جهاد در پایان نشست رهبران خود در شهر غزه طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، بر توسعه روابط میان خود و افزایش هماهنگی‌ها در عرصه‌های سیاسی و میدانی تاکید کردند.

این دو جنبش در ادامه بیانیه خود بر پایبندی به آشتی ملی فلسطین، پایان دادن به شکاف داخلی و لزوم اجرای تمامی پرونده‌های آشتی ملی و توافقات صورت گرفته در این زمینه تاکید کردند و از دولت وفاق ملی فلسطین به نخست وزیری رامی حمدالله خواستند به مسئولیت‌های خود در قبال نوار غزه و پایان دادن به مشکلات این منطقه؛ به ویژه در زمینه بازسازی خرابی‌های جنگ و پرداخت حقوق معوقه کارمندان دولتی عمل کند.

جنبش‌های حماس و جهاد همچنین بر سیاست خود در زمینه رعایت تمامیت ارضی کشورهای دوست و برادر عربی، حمایت از امنیت آنها و عدم دخالت در امور داخلی آنها تاکید کردند و ابراز امیدواری کردند که همه این کشورها از امنیت و آرامش برخوردار باشند و بتوانند منافع امت و در راس آنها حمایت از آرمان فلسطین را تامین کرده و از مقاومت و پایداری ملت فلسطین در راه تحقق آزادی و پایان اشغالگری حمایت و پشتیبانی کنند.

این دو جنبش بزرگ فلسطینی ضمن نثار درود به ملت مقاوم فلسطین در سراسر اراضی فلسطینی و به ویژه حامیان مسجد الاقصی، بر حمایت از مساله اسرا و افزایش تلاش برای حل مشکلات آنها تاکید کردند.

بر اساس این بیانیه، نشست رهبران دو جنبش حماس و جهاد اسلامی در فضایی کاملا دوستانه برگزار شد که نشانگر روابط حسنه میان طرفین است. در جریان این نشست مسائل مورد اهتمام طرفی و نیز موضوعات ملی و تحولات فلسطین و منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرفین با اشاره به مشکلات ساکنان نوار غزه بر لزوم تلاش بیشتر برای رفع این مشکلات تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N720395

وبگردی